Utkast: Igår när ...

2008-08-27 @ 14:34:02
Igår när Matilda kom hem från skolan så sa jag att det blir ingen riktigt mellis nu utan du får äta något litet bara, för vi skall äta mat alldeles strax. Vi tog båda litegrann bara för vi väntade på Matildas storebror som skulle komma hem.

Vi väntade och väntade och .............. väntade.

Med vi väntade så pratade jag i telefonen och grejade samtidigt. Ringde om vägbeskrivningen till Discot på fredag för Matilda, fick samtal och så ringde jag ifxade med en annan sak. Till slut så sa jag till Matilda att NU måste vi laga mat för att hinna! Börjar med maten och en uppfödare ringer till mig och vi pratar om genetik, valpningsproblem, hälsa och sjukdomar, samtidigt som jag lagar mat och hjälper Matilda som håller på att klä på sig ridkläderna,
när jag är nästan färdig med detta samtalet så ringer mobilen.

Två telefoner och två samtal samtidigt, tur att man är kontaktbar *ler*
I mobilen ringer Cecilia vår äldsta dotter och jag hör genast på hennes röst att hon är orolig! Saga- hennes hund har fått en allergisk reaktion. Jag säger till Cecilia att jag ringer snart upp henne och avslutar det andra samtalet.

Tider rinner på och nu börjar det bli knappt om tid för vi skall åka till ridningen, så man känner sig lätt stressad.
Ringer upp Cecilia och pratar med henne, samtidigt som jag fixar till maten till Matilda, jag hinner nu inte äta själv mat eftersom jag skall in i duschen , då kommer även Tomas och sonen hem. Tomas skall vidare och åker snart efter mig o Matilda.

När jag kom ut ifrån duschen frågade jag genast sonen varför han kom hem så sent, för vi väntade med maten eftersom pappa Tomas inte skulle äta någon mat och jag är lite hönsig i det avseeendet eftersom jag vill att man äter tillsammans!!!! Han säger bara " att Ni inte äter själva då", men jag vet att han inte äter då eller slarvar med maten!!!!
Dessutom så tycker jag att man samlas runt bordet och äter gemensamt!! Jag vet av egen erfarenhet hur himla tråkigt det är att äta ensammen, men vi kanske inte är lika i detta avseendet. Jag blev tämligen irriterad på sonen eftersom han själv hade sagt dagen innan att han slutade tidigt, endast några få lektioner och p.g.a att man är snäll och väntar in honom så förstår  han inte ett dugg, varför jag är stressad och hinner inte äta kvällsmat med Matilda och allt blir upp och ner.

Han hör min röst ut genom dörren då vi hastigt tar oss till bilen för att börja vår resa till ridskolan, som man inte får komma försent till eftersom hästarna skall göras i ordning, tänker ringa i mobilen så fort jag har börjat vår resa till vår veterinär för en fråga angående Saga och hennes alllergiska reaktion, men istället så ringer Cecilia mig och vill genast åka till veterinären eftersom Saga har blivit sämre!!!

Samtidigt som jag kör på den ringlande vägen till ridskolan så ringer jag i mobilen på nytt igen till Veterinären och förbereder att Cecilia kommer med Saga. Strax därpå så ringer Cecilia igen och ber mig beskriva vägen för hennes sambo. Många samtal blev det men allt ordnade upp sig både vad det gäller Cecilia och Saga och Matilda hann till ridskolan.
Bara lite rörigt kan man säga *ler*

Efter ridskolan åker vi fort hem igen för Matilda skulle duschas och tvätta håret, duscha kan hon göra själv, men tvätta håret hjälper jag henne med och samtidigt som hon tvättar sig själv hemma så slänger jag snabbt iordning kvällsmaten som jag värmt
i micron. Hinner precis sätta mig ner för att börja äta, då ropar Matilda att hon är färdig för att få hjälp med håret. reser på mig och går och hjälper henne för att sedan äta en halvljummen mat.

Strax därpå så kommer Tomas hem, han har fixat älgpassen och snitslat vägen till älgpassen bättre så att alla i jaktlaget kan hitta till varje älgpass. I ett jaktlag så har alla som är med sina arbetssysslor och alla hjälper till, kanske inte samtidigt och alla gör inte samma sak. Dom delar upp när dom har årsmöte vilka osm gör vad och vilka osm har ansvar för vissa saker. Allt är noga genomtänkt *ler*

Jag springer ut lite halvgormandes ut genom dörren, med en uppmaning till sonen att han skall skriva ut sitt schema så detta inte inträffar fler gånger. Tror Ni han gör detta då??? NEJ!! Mhhhhhh!!!!!

Jag är nu på väg till jobbet och skall jobba natt och allt blir lugnare. Jag får jobba på ortopediska sektionen denna natt och vi har det väldigt lugnt, men hjälper till på medicin och kirurgisektionen.
Går med patienter till röntgen, sätter kateter för någon med urinstopp, tar blodprover, tar bort nålen och skickar hem en patient som är så glad över att smärtan har släppt, troligen gallstensanfall.

Jag kan inte säga detta för ofta, men att jobba på AkutMottagningen är så underbart roligt!!!!

Jag kan också säga att jag saknar min dotter Cecilia i sådana här situationer som det blev igår med allt snurr. Hon hade förstått utan att jag sagt något, så hade hon börjat lagat mat när jag suttit i telefonen och hon hade tagit över och hjälpt mig med hårtvätten av Matilda för att jag skall få äta min kvällsmat som jag värmt i micron. Hon vet utan att jag säger någonting. Det är inte ofta jag behövde säga det ena eller det andra, hon VISSTE direkt!!!
Åååååhhhhh,vad jag saknade henne igår!!! Min goa älskade dotter i alla lägen!!!!
Vi är som partners och förstor varandra, hjälper varandra, stöttar varandra!!!

Nu låter detta som om jag bara vill ha min dotter till endast hjälp, men så är inte fallet alls, utan vi har haft så mycket roligt ihop, med samtal, göra saker ihop, och allt det andra.

Jag tror inte alla mammor har sådana relationer till sina döttrar och jag är stolt och glad över att jag har denna relation med min äldsta dotter!!!!

Så självklart så ställer man upp för små och stora saker, som igår med Saga och idag så åker Tomas dit för att hjälpa till med en soffa som skall in i deras lägenhet!

Vi verkligen älskar våra barn högt!!!!

Nu har minsta dotter Matilda kommit hem, jag har hunnit sovit innan dess efter mitt arbetspass inatt. Jag gör mellis till Matilda, hon gör läxorna, därefter åker hon till en kompis.

Nu skall jag trimma hundar, städa och lite annat också, för imorgon är jag ledig och vill inte göra någonting, BARA slappa och njuta*ler*

Kram till Er alla

Speciellt till min äldsta dotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0