Vi börjar här när semesterresan börjar!

2008-08-18 @ 16:33:07
Ojj, vad glada vi var att äntligen få åka på semester och denna semester var inte planerad i minsta detalj så tillvida att vi tar dagen som den kommer och vad vi känner för *ler*

Detta var nog den bästa semestern jag har haft. Så underbar på alla vis, fast jobbig.

 Vi hade gjort ett stopp tidigare med rastning av hundarna. Dom hundar som fick följa med blev Arne och Mallow och sedan var det Oskar, Matilda och Tomas och jag som åkte till västkusten.

Här har vi stannat i Trollhättan för att titta på slussarna *ler*
Regnet föll, men är vi gick ur bilen så slutade det att regna. Herregud vilken tur vi hade även om man kunde ha önskat sig bättre väder *ler*

 Som sagt så var det blött på marken och regnet hängde i skyn, så vi var förberedda med paraply.
Lite halt var det på träbroarna, men annars var vädret varmt och skönt.

 Matilda ville ha glass och Tomas ville ha mjukglass här.
 Här kan man se den gamla slussen är till vänster och den nya slussen är till höger. Det är bara den nya slussen som används och det var mycket att gå här uppför och nedför.

  Som sagt man slutar aldrig att fascineras av hur man kan få detta att fungera med så tunga båtar och så mycket vatten som skall tappas ur eller i.

 När vi hade sett båtarna föras framåt genom slussarna och gått en hel del så var vi nöjda och fortsatte vår färd.

 Vilke kraft vattnet har!!!

 Efter vi hade åkt en bit så stannade vi för en ny rastning av hundarna så dom fick göra sina behov, men också sträcka på benen.
 Jag tror att denna rastplats hette faktiskt Viggenstoppen eller något liknande.

Sedan när vi kände oss klara för avfärd så åkte vi igen vidare mot vår stuga och camping där vi skulle sova.

 Sedan kom vi till en bro som jag inte visste fanns och den var väldigt vacker, tyvärr så fanns det ingen rastplats i närheten så man kunde titta på den vackra bron, så jag tog en bild medan vi åkte. Bron var i allafall väldigt pampig och vacker. Tyvärr vet jag inte vad den heter, men någonstans mellan Uddevalla och upp mot E6:an tror jag det var.

Under vår färd så regnade det eller varväldigt regnsjukt och vi hoppades på vackert väder med sol och bad för oss och hundarna. Så vi tittade ofta upp mot himlen och hoppades att dessa gråa moln skulle ge vika*skratt*

 Så kom vi äntligen fram till vår stuga och som Ni ser så hade det precis slutat att regna när vi kom fram, men hade regnat dom senaste timmarna. En stor pöl vid våran bil och stuga och jaaa, campingen var väl inte första klass på, men vi sa att vi skall bara sova här så det får duga. Jag fattar inte hur jag tänkte eller på vad jag tänkte när jag bokat stugan, men detta gick bra i ala fall, även om jag hade önskat bättre.

 Vår camping låg alldeles vid E6:an och man byggde för fullt här en stor bro som skulle göra framfarten  och E6an bättre  på en sträcka som idag var sämre. Man hade byggt och gjort vägen väldigt fin till en etapp som nu höll på att byggas från det gamla till betydligt bättre, men jag kan nog inte påstå att vi stördes av trafiken.

 Här tog jag Arne och kameran ut och gick genast nästan *skratt*
Åhhh, vad glad jag blev och gick genast ut mot havet på denna stig eller vad man skall säga. En bonn unge eller skall man säga stadsunge om mig, för jag fattade ingenting, utan vi traskat snabbt ut för att andas in havet som man aldrig hade sett havet tidigare. Gisses säger jag bara *skratt*

 Ganska snabbt så ser jag att Arne äter på något och jag sänker blicket mot marken och ser ut som hundskit, fast det är gässbajs, fast just då var inte gässen där och jag ville så fort som möjligt ta mig därifrån, huuuuuuu vad äckligt!!!!! Förbenade fåglar som förstör!!!

Jag kan säga att jag gick inte ut något mera där på denna del.

Sedan gick vi på en promenad som var väldigt fin att gå.................. Jag njöt i fulla drag och hade kameran med mig och Oskar tog Mallow och Tomas tog Arne för en rastning efter maten.
 Inga bilar, utsikt mot havet!!!! Vi gick och njöt i fulla drag och pratade om ditt och datt, tills jag vaknade upp på nytt igen. Tänk så blind man blir av att vara hemma i sin egna miljö!!!
 Då upptäckte jag dessa kryllande jättesniglar på vägen som vi gick. Äckligt!!!!!

När vi väl kom hem till stugan efter allt körande och åkande ner till stugan upptäckte vi att Arne hade fästingar som kryllade på  honom. Nog för att vi har fästingar på fastlandet, där vi bor, men inte så här mycket. Jag fick nojan totalt och såg en massa kryp hela tiden som faktiskt var fästingar som kröp i pälsen.

Det skall sägas att vi har fästingar på våra katter som jag plockar dagligen och det är några stycken vi pratar om då. Hundarna får också men vi pratar även här om några stycken och inte en invasion av fästingar som är på västkusten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0