Löptider

2008-12-03 @ 09:12:22
I dessa löptider, blir livet här hemma lite gnälligt från herrarna Knatte och Arne. Dom piper och låter lite till och från och ibland blir det lite mera gnäll med lite mera volym.

Det regnar så förfärligt och jag måste verkligen hålla tikarna åtskillda från hanarna så att ingen parning uppstår, det vill jag verkligen inte!

Greta löper och grabbarna är glada för detta, men inte jag.

Snart skall nog Lucy också börja löpa tror jag, men vi ser inget ännu. Oftast sätter som igång varandra i löpet, men inte alltid om man har otur för det är bättre om alla tikar löper samtidigt så är löpperioden mer begränsad, annars kan löpperioderna blir lite nu och då, vilket inte är bra för stackars hanarna.

Knatte är av den sorten som visar när en tik höglöper, han ödslar aldrig tid eller energi på tikarna innan höglöpet, så han är lugn herre, det är nog svårare med den yngre hanen som gillar löptikar oavsett var i löpet om är, han blir exalterad och steppar och piper så fort tiken börjar komma runt löpdygnet 8:a eller där omkring.

Nu väntar man bara på att höglöpet är snart förbi och vi kan komma i normalläge, alltså att ha alla hundarna tillsammans med oss.

Nej, nu skall jag fixa lite annat också.

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Å va glad jag är att vi inte har någon pojke här längre...alltså när de löper annars kan man gärna ha en pojke att pussa på för de är ofta lite keligare. Fast jag ska inte klaga, har alltid någon av damerna nära mig för att hjälpa mig hålla värmen. De är ju så omtänksamma, gud va trött jag är. Blir osäker på vad vissa ord är, betyder...konstigt hur det kan bli. Jag ska nog vila en stund, gör det du med! KramKram

2008-12-03 @ 18:08:56
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0