mer jobb, bada och inslag av present

2008-07-15 @ 15:57:13
Jobbar även i natt också. Inatt som var så jobbade jag på akutrummet.
Akutrummet tar emot dom mest och allvarligaste sjuka patienterna oavsett om dom kommer via receptionen eller via ambulansen.

Har nyss vaknat och skall först slå in en present till vår yngsta dotter Matilda innan hon kommer hem.
Matilda har idag tillbringat sin hela dag hos sin faster, som vi och hon kallar för busskompisen *ler*
Tack svägerskan för att Matilda fick vara hos Dig, så jag kunde sova hela dagen för att orka med och jobba inatt också.

Nu är löptiderna ut för tikarna. Dom har högtlöpt vilket vi klart kunde se på hanarna och dom gick omlott så man kan säga ett att höglöpet varade under en längre tid. Igår blev Mallow badad och rengjord över hela kroppen och idag är det Gretas tur. Sedan kan killarna vara med tjejerna *ler* Skönt att ha dom tillsammans igen så dom kan leka istället för passa på tikarna.

Lite mat måste jag laga för sonen måste ju ha matlåda med sig imorgon också.

Sedan blir det väl att ringa på nytt till Matildas klass till dom som jag inte nådde per telefon igår. När barnen skulle sluta skolan så lämnade Matilda och hennes klasskompis sina inbjudningskort för dom två tjejerna vill ha party tillsammans nu på söndag mellan 17-20 och dom ville bjuda hela klassen.
Nu är de ju sommartider och semestertider vilket gör att människor är ju oftast bortresta vid denna tid, vilket jag upplyste tjejerna om.
Det är väldigt få i klassen som har hört av sig för att komma till partyt så Matildas klasskompis mamma och jag skall ringa runt till klassen för att mer bekräfta om dom vill komma eller inte.
Så igår satt jag på kvällen innan jag åkte till jobbet och ringde runt, fick svar på en del av barnen, men dom flesta svarade inte alls, så jag måste prova på nytt ivkäll igen innan jag åker till jobbet.

Jag längtar så efter semester och få åka bort och njuta även om jag har det väldigt bra här hemma med avkoppling och så, men jag gillar att se nya platser*ler*

Grannens får har kommit tillbaka från sommarbetet och bräkande hörs klart och tydligt *ler*

Nä nu är det bara att sätta fart om jag skall bli klar om en timme eller så för allt ovanstående *skratt*
På återseende!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0