optikern bytes mot en träff

2008-07-14 @ 14:29:53
Ja, idag blev det först avlämning av Matilda hos sin kompis.

Sedan var det tänkt att jag skulle fara in till stan för att få mina skalmar bytta eftersom har ett fel när jag köpte dom. Sedan fixade dom nya skalmar, fast med fel detalj så nu är det nya som väntar på mig, men jag ändrade mig och åkte istället till vår Dotter Cecilia  för att ta en fika hos henne, vilket jag o Tomas (pappa till C) gjorde.

Mycket trevligt var det hos Cecilia *ler*
Tack för fikat!

Därefter åkte jag till olika affärer för att shoppa presenter och sedan mat, fika bröd och tårta som Matilda beställt. Tårtan hämtar jag på torsdags morgon då hon fyller år.

Nyss hemkommen och allt inpackat dit det skall vara.

En fundering jag fick i morse var att håller Sverige på successivt att bli diktatoriskt eller gammel Ryssland????

Steg för steg så har vi människor inget att säga till om. Se bara på detta med FRA lagen, ja okey att man vill komma åt brottsligheten, men när drar gränsen för vad man skall lyssna och inte lyssna. Det är ju intrång mot den personliga intrigriteten.
Alltså visst är det bra med ordning och reda i landet, men detta kommer successivt och smygandes så vi inte skall märka att topparna skall styra vårt land och vi människor har inget att säga till om. Man blir rädd bara man tänker på detta.

Istan idag så var det så lugnt och man både känner och ser att Uppsala har tagit semester, för dom flesta har åkt iväg på semester och alla studenter är borta, lite kusligt tomt på något sätt.
I trafiken syns det  också, för många som inte kör bil i vanliga fall är ute och åker nu.

Skall ta lite snabb lunch för att sedan gå och sova så jag orkar jobba natt inatt *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0