Sova, äta, slappa med blåst

2008-07-13 @ 20:03:34
Imorse kom jag hem från jobbet och jag har nu tagit piller i några dagar för att stilla värken. Jag är nog av den typen som "spottar i nävarna och hugger i" till kroppen strejkar totalt, fast jag om någon borde veta bättre som jobbar inom vården *ler*
Jag har så svårt att låta bli att jobba eller göra saker och det ligger inte i min natur att lyssna på min egna kropp. Jag lyssnar gärna och strider för en god vård till mina familjemedlemmar inklusive patienterna jag tar hand om, men när det gäller mig så vill jag inte känna efter.
Man är lärd från början att så länge man kan stå på benen så jobbar man och några piller tar man inte om man inte är vansinnigt sjuk att man då kan ta för om man tar ofta piller så har man inte något att ta sedan när man verkligen behöver. Sjuk filosofi.

Nog snackat om detta.

Jag sov halva dagen då jag skulle vända på dygnet. Lagade mat och senare efterrätt. Vi njuter av att höra vinden blåser och vi finns inne på verandan där blåste inte riktigt kan nå oss, men solen varma strålar tränger igenom. Jag sa "Va, bra vi har det" för jag känner att det är så underbart att njuta med familj och hundarna inkluderade *ler*

Vi har det så bra och jag är nöjd *ler*

Imorgon bär det av till stan, först skall Matilda till en kompis, jag skjutsar henne dit. Därefter så åker jag till stan för jag skall beställa tårta och köpa presenter eftersom Matilda fyller 8år på torsdag.
Sedan skall jag skynda mig hem igen för att sova eftersom jag skall jobba natt igen imorgon.

Åter kommer med mer rapport om morgondagen imorgon efter shoppandet*ler*

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0