Spänning eller inte;)

2008-07-02 @ 22:26:06
Idag har Matilda ridit balans övningar med hjälp av sin ridlärare och hon är så glad att hon nästa spricker. Hon berättade också att hon tränsat hästen (huvudstyre för den som inte förstår) och bettet som skall vara i munnen hamnade under hakan, så hon fick tränsa om *ler* Dom hade också tävling om vem som kunde sätta ihop ett träns snabbast på tid, men vad jag förstod av Matilda så hade dom förlorat för det var 3 tjejer som pratat i massor, vilket inte gör det snabbt att sätta ihop ett träns *ler* Men sedan sa hon att dom hade kommit 3:a, så jag vet faktiskt inte vad  som blev vad här. Roligt hade hon och det är huvudsaken *ler*

Själv har jag lagat mat, kokat potatis till potatis salladen, skurit kasslern för ost och skinkpajen och koka pasta till Oskar- sonen som skall ha köttfärsås och makaroner till matlåda.
Även stekt och strimmlat kycklingen och fräst löken som sedan skall bli Marengo- en slags kycklinggryta.

Sedan blev det att trimma och bada Arne som skall vara med på utställning till helgen *ler*
Men han är mest intresserad av Greta som höglöper för fullt. Han är som en magnet till henne och sedan har vi Mallow som har precis börjat att löpa så nu håller vi Greta från pojkarna och Mallow säger ifrån fortfarande och är ju i början av löpet, men jag vet att det finns dom som har fått tjuvparningar på 8:E dygnet så jag är väldigt noga att hålla efter hundarna.

Imorse ringde det ett utlandssamtal, för deras ankomst imorgonkväll. 3 damer varav den ena skall bo på hotell fast jag har erbjudig mig att hon skulle få bo hos mig, men hon ville inte störa så hon har bokat på ett hotell inne i stan. Dom 2 övriga damerna bor i vårat gästrum.
Dom anländer med flyg imorgonkväll sent och sedan kommer några från ett land i öster men dom kommer med färja och dom kommer 2 stycken med sina 2 hundar och dom skall tälta hos oss. Dom anländer på lördag. Gisses vad med folk, men vad roligt det skall bli hoppas jag *ler*

Så det är med spänning som jag ser framemot att få träffa dessa människor *ler*
Samtidigt så är det så pirrigt i magen, man hoppas att allt skall bli så bra för dom och att alla skall njuta och trivas på alla sätt.

Nä nu sover övriga familjen och min rygg glöder tror jag.
Så det är bäst att lägga sig och gå upp med tuppen imorgon för jag skall ju skjutsa Matilda till ridlägret igen.

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Lycka till i helgen, speciellt med Arne! Hoppas du får till hans päls så den ligger perfekt när det är dags. Det är inte lätt med valppälsar som lever sitt eget liv...man vill ju inte förstöra för framtiden. Du vet ju vad jag tycker om maskinklippta ryggar osv...;-(

Lycka till med "tanterna", jag skulle också velat vara med...snyfft.

Kram

2008-07-03 @ 22:56:10
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0