Holländsk möte, ridlägrets avslut och datormöte med Estland:)

2008-07-09 @ 15:56:45
Fortfarande lördag på utställning så hade vi trevligt umgänge med "Damerna" från England och sedan hade vi även Jeanne från Holland med sin vännina som hade Beaglar-2st.

Jeanne hade med sig vackra Maddie som inte ställdes ut denna dag, men ställdes ut på söndagen. Otroligt trevlig persoon att prata med, så glad och vi fick mycket skratt tillsammans. Alla vi damer pratade och pratade och skrattade, men Tomas hade nog trevligt ihop med oss i allafalla.

 Jo sover till vänster och Jeanne från Holland med Valerie sitter i tältet och Carol sover i väntan på finalen för Arne.

Jeannes vännina vann BIR med sin egen uppfödda hane-beagle!!! Supersnygg hane!! GRATTIS säger vi till dom!!
Hon vann blommor som hoon inte kunde ta med sig hem till Holland så jag fick dom, men krukorna tog hon med sig som var väldigt vackert ritade och målade med beaglar på krukan, något att tänka på för springerklubben som priser.


När vi åkte hem möttes vi av kennel Crownmaple från Estland, Siret hade med sig sin valpköpare Eva också och 2 hundar. Dom tältade på vår gräsmatta för att ställa ut på Världsutställningen.

Här är Siret till vänster och Eva till höger.
Vi åt alla tillsammans mat så idag på lördagen stod för kall Kalkonskinka med hemma gjord Potatissallad.
 Vi lånade sonen Oskar dator då den var en laptop eller vad det nu kallas för, jag själv har ju en gammalmodig stationär dator som inte går att flytta på. Siret ville visa sin kennel på nätet för dom Engelska Damerna m.m

Dagen till ära så ringde jag också och berättade för Cecilia hur bra det hade gått för Arne och vi höll kontakt flera gånger eftersom Matilda skulle ju ha hopptävling på dagen- lördagen.

Hon kom.............. felfritt runt i hoppning första gången och andra gången!!!!!
Nu skall det sägas att Matilda knappt suttit på häst innan måndagens ridläger startade och nu var det endast lördag, alltså 6 dagars ridning!!!!!
 En rosett fick hon och det blev en delad 5:e plats av tydligen 15stycken ridande ekipage, vilket jag tycker är en heder till Matilda. Cecilia fick hjälpa till med alla barn i stallet då dom övriga stallpersonalen m.m hade åkt hem och övergivit dessa stackars flickor!!! Det var endast Ridskolechefen och Bitr Ridskolechefen med Cecilia som hjälpte till i stallet. Sedan blev det jordgubbstårta som avslutning på ridlägret och Oskar körde hem en lycklig Matilda, medan Cecilia o Micke med Saga åkte till Mickes mamma för att bo nära Världsutställningen och Cecilia skulle ju komma dit på söndagen.

Nog är jag väldigt lycklig för att jag har så fina barn!! Cecilia, Oskar o Matilda, Ni är guldvärda och Ni har alla en plats i mitt hjärta!!! Jag blir så glad av bara att ha er runt omkring mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0