Att vara anhörigstödjare

2008-06-20 @ 12:50:43
Igår kväll var jag anhörigstödjare, ja det är alltid någon på jobbet som är detta. Varje pass har en person uppgiften att vara  anhörigstödjare, så när något inträffar så kan den person som är anhörigstödjare finnas tillhands och stötta och finnas där för dom anhöriga. Det behöver inte vara dödsfall, utan kan vara något som chockat dom anhöriga eller oroat dom.
Man har kontakt med anhöriga efteråt också för att se att anhöriga får den hjälp dom behöver och man kanske kan hjälpa till med något genom upplysning, vägledning eller bara finnas till.

Det var tungt igår med sorg!
Som anhörigstödjare så tänker man på dom personer man har stöttat och försökt på alla sätt hjälpa på något sätt. Jag tycker det är bra att det finns personal som tar hand om anhöriga när något tragiskt händer.
Skulle det hända mig så skulle jag vara glad om det fanns någon som pratade, lyssnade, kramade mig och tröstade mig och fanns där när man är så ledsen och att man vågar finnas tillhands även vid chock.

Jag fanns där för dom anhöriga jag tog om hand om igår och jag tänker på dom idag en sådan dag osm skall firas med glädje. Så var rädd om Er nu och sköt om Er, visa Er glädje för varandra!

Glad Midsommar på ER Alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0