Fredag morgon och vi slipper stanken

2008-06-27 @ 08:51:22
Igår kväll fick vi trevligt besök av valpköparen Niclas och Amy med Bullen *ler*
Dom ringde och frågade om vi skulle vara hemma, för dom ville så gärna hälsa på och självklart så blir man glad när det blir besök!!! Vi fikade och pratade hund *ler* och lite annat också!

Tack för besöket Amy, alltid trevligt!!!

I ondsdagkväll när jag var på den underbara filmen så byttes toastolen ut till en nya och fräsch sådan, ja det var inget fel på den andra heller, men som sagt det behövdes bytas.
Väl på plats med den nya och på kvällen var det en stank som var olidlig trodde jag, för det var något lim som luktade.
Ihopp om att lukten skulle försvinna till dagen efter som igår, blev det dess värre inte, för tätningen kring röret var inte tillräckligt så Ni kan ju bara själva tänka Er när avloppsröret är inte fullt så tätat, lukten var värre än någonsin.
Gudskelov så kom undsättningen på kvällen och nu är lukten borta!!!
Vissa säger att det skall lukta  så på ett "skithus", men jag föredrar rosdoft eller annat god lukt på en toalett.

Nog om detta och vi är glada att solen skiner och vi Matilda och jag skall äta frukost snart.

Något annat som har gott upp för mig är att vi har ätliga buskar hemma, ja inte menar jag vanliga svartvinbär eller rödavinbärsbuskar elelr något sådant, nej nu menar jag Aronia!

Vi planterade denna häck som en häck för den var tålig och snabbväxande för ca 15-18år sedan kanske. Då visste jag att det var ätliga bär, men hade glömt bort detta genom åren.
Dessutom så var det inte så populärt detta med Aroniabären och dess innehåll som nu *ler*

Så man kanske skall slå till i höst och plocka bären för att göra marmelad eller saft. Man kunde även göra likör och parfait av dessa bär och jag som låtit fåglarna få ta bären när man läser att sådant säljs på hälsokostaffärer! Gisses *ler*


God Morgon säger vi till ER alla *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0