Måndag morron..................:)

2008-06-23 @ 16:46:29
Det kändes i kroppen som den blues eller vad för slags musik som låter "Det är måndag morron..............................."
Kroppen kändes tung och allt blev segdraget.
Matilda och jag skulle till stan för att handla och skicka tältet som vi sålt via posten.

Den nya ägaren till tältet och jag hade kommit överens om att det bästa var ju postförskott, väl på posten så måste jag ha postgiro eller bankgiro, vilket jag inte hade. Vilket krångel det blev!!!!

Efter några samtal så var i allafall tältet på färden mot Göteborg.

Matilda och jag köpte avmaskningsmedel som katterna skall få ikväll vilken trevlig umgänge vi skall ha *ler*

Tänk att Greta och Arne får aldrig nog med att leka. Dom leker i massor utan att för den skull inte stressa. Dom har så roligt att man kan titta på dom i timmar *ler'
Och pensionärerna som vi kallar Knatte och Mallow som bara ligger på trappan in till vårat hus *ler*


Knatte och Mallow verkligen gillar att ligga på trappan!

Att hålla uppsikt är nog deras uppgift *ler*

 Lilla Emma eller Ems som vi också brukar kalla henne för :)
 Pratar man med Emma så svarar hon också, precis som om hon förstod.
 Nu vill hon klättra över vilket hon gör med lätthet:)


 Ja även Knatte och Arne leker dom också en hel del även om Knatte är mindre leksugen än Greta:)

 Greta har så mycket energi och då menar jag oavsett hur mycket du har gjort av med denna energi på henne, så finns det alltid lika mycket ny energi som har kommit tillbaka. Ja, Greta hon är rolig hon och en super trevlig tjej som alltid vill jobba och vara tillags.

 Fullt race! Och aldrig ett bråk eller tjafs, sådant får inte förkomma hos oss.
 Och som vanligt så måste dessa två individer ha sin plats också här för jag tycker dom är ett radarpar *ler*

Kommentarer
Postat av: Maria Mangs

Hej! Jag gogglade på trimning av engelsk springer spaniel o hamnade på din blogg.Tack för de tydliga bilderna o beskrivningen.Vi köpte en "skilsmässohund" för ett år sedan o han är nu 4 år. Ska snarast köpa en spanielkam så kanske vi får mindre hår hemma. Akke är ofta lös i magen. Vad ger ni era för foder? Hälsningar Mia

2008-06-23 @ 22:13:32
Postat av: Tina

Vi ger våra hundar Hill's hundmat. Jag har genom åren givit hundarna så många foder för att få ner priset och för tt få det bästa och vi kan se vilken skillnad det blev med Hill's, dessutom så är Hill's fodret också gjort i samverkan med Veterinärer.



Hoppas det hjälper lite på traven:)



MVH Tina

2008-06-24 @ 08:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0