Ont, rent och mycket att göra

2008-06-11 @ 16:45:22

Dagen började med gå upp sådär vid 5.30 för att äta frukost, fixa hundarna och katterna för att sedan vecka för sista gången den minsta i familjen Matilda som skulle gå på avslutningen idag.

Tycker verkligen synd om alla barn som var så fint klädda, flickor som pojkar, när det regnade så och sedan var det så väldigt kallt.
Väl hemma igen så hade vi haft "myggnätsfönstren" i för att det har ju varit så varmt, men när jag kom hem var det som i ett kylskåp tyckte jag i alla rum så det blev illa kvickt att stänga dessa fönster.

Det har små duggat hela förmiddagen till och från *usch* säger jag bara. Kan vara glad åt att jag tävtta alla fönstren igår då det varmare, men det är ju inte så roligt idag när det regnar på fönstren.

När vi fått upp värmen i huset igen och hundarna fått sin del så fikade Matilda och jag, hon tog jordgubbar och mjölk:)
Sedan var det bara att sätta fart och trimma alla hundarna-- 4stycken vilket tar lite tid och det tar även kraften och musten ur mina armar.
Så nu har jag ont i armarna och handlederna bara för att man gör sig till, ja det är bara att peta i sig lite piller för att döva smärtan.

Sitter här nu vid datorn, men skall snart laga mat, duscha och gå och sova för jag jobbar natt inatt vilket betyder att jag måste vända på dygnet och jag gillar att sova före innan man börjar jobba natt, vilket inte alla gör som jobbar natt.

Jobbar även imorgon natt också så det lär nog inte bli något bloggande för än möjligen på fredag eftermiddagen.
Skall försöka dammsuga också, det blir så fint när man håller efter *ler* , fast allt har ett pris, på ett eller annat sätt *ler*
 KÄnner mig ganska nöjd med att se 4st fina springrar som är nyfrisserade *ler*

Imorgon lär väl "sommarlovs morgon" börja tror jag, det kommer jag ihåg från min barndomstid *skratt*
Det var Anders.Gernant (inom häst) som berätta och man var som klistrad framför TV:n *ler*
Få se vad som blir i år till sommarlovet för alla barnen!

Regnet bara öste ner alldeles nyss och då vill man sitta inne framför brasan och bara mysa med en Chai Latté och en god Tidning  och hundarna skall ligga nedanför nöjda och glada *ler*

Nä det är bästa jag ta något mot värken och vi hörs endera dagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0