På kvällskvisten:)

2008-06-17 @ 19:40:20
Kvällen börjar komma och solen börjar att gå ner, då börjar fotobollen igen för dom som gillar detta, men jag gillar inte detta så jag får väl hitta på något annat.

Matilda den yngste och den dottern som bor kvar har börjat att lära sig fotografera med våran digitalkamera *ler*
Här är några urklipp från eftermiddagen och kvällningen. Visst är hon duktig!
 Arne lipar åt kamera flickan Matilda *skratt*
 Min kära Knatte spejar ut över infarten till oss*ler*
 Knatte drömmer sig bort medan ungdomarna leker i bakgrunden.
 Fullt ös är det ibland och alla leker med alla eller så leker hundarna i par. Dom har i alla fall roligt när dom leker*ler*

 Mallow tittar vad jag håller på med, jag rensar ogräs från rabatten, tyvärr som är nödvändigt ont för att få det se något så när i rabatten. Måste erkänna att Cecilia hade mer öga för detta med rabatt än vad jag har.
Knatte står bakom mig som så ofta han gör. Hans finns där alltid vid min sida, denne underbara man som han är. Mallow spejar om det är någon som kommer.
 Barn talar ju sanning och visst det syns ju på bilden. Stackars Matilda som ännu inte fått några blommor i sin blomlåda, dags att ta itu med detta. Vackra Knatte fick vara skyltdocka för Matilda för han sitter så snällt stilla och fint när du ber om detta.
 Vi tar ett allvarligt snack med varandra jag och hundarna, nej skämt o sido så bara pratar vi med varandra*skratt*

 Matilda har fångat mina kära pojkar på bild igen*ler*
 ÄVen här visar Oskar sin kärlek till sin älskade hund Mallow*ler* Här pratar vi om stora kärleken till sin hund!

Sedan har vi ju två katter som båda är väldigt speciella på var sitt sätt.
Grynet är vida omtalad här i byn då hon jagar rådjur!!! Jo det är sant, för grannen satt i köket och funderade varför rådjuren började springa iväg, jo efter kom Grynet *skratt*
Sedan har Grynet apporterat hem stor råttor och sorkar som hon knappt kan bära hem *usch*

Grynet brukar följa med på promenad när vi är ute och går med hundarna *ler* Många får sig ett skratt när man ser mig med hundarna och efter på släptåg kommer Grynet!!

Grannen Pia har hästar och hundar Jack Russel varav den ena Molly är 11år och är van vid katter eftersom grannen Pia har även sådana, men nu är det så här att Grynet jagar Molly fast Molly visar upp sitt garnityr och visar med det bestämdaste att hon vill jaga bort Grynet men Grynet sitter kvar och blundar elelr tittar bort med värdighet. Grynet sätt sitt liv som insats här, säger Pia.
Ja, mycket får man höra av grannarna här om vad Grynet ostadkommer. Hon tror att hon äger allt som en drottningen och jaktkatt är hon i stora mått, så både svala och stackars hackspetten har fått stryka med på foten.

Grynet har en stor personlighet*ler*


Emma däremot fick sorg när Cecilia och Micke flyttade och det tog tid för henne att bli sitt rätta jag igen. Hon är mer skygg av sig och kommer inte fram utom när Cecilia ropar på henne eller på kvällen när hon skall gå in. Har fått höra av olika personer att blandingen Perser och Norsk Skogskatt brukar bli skygga av sig, tyvärr för det är en underbar individ.
Emma som även kallas för Ems ser ingen granne eller vi vart hon tar vägen på dagen, utan hon  bara dyker upp ibland på tomten för att sedan försvinna igen. Emma är väldigt rädd för barn och för dammsugaren så hon får panik. Stackars lilla Emma för vi gillar henne väldigt mycket.
 Under bilen är väl inte så bra att ligga, lilla Emma!

Nä nu är det dags för fika och umgås med familjen, utom dom som har flyttat här ifrån*ler*
Fast man saknar dom fast man vet hur bra dom har det*ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0