Slappar dag eller inte?

2008-05-29 @ 12:42:47
Slappar dag eller inte?! Ja, det beror på hur man ser det hela och vad man jämför med:)

Idag har jag min sista dag ledig från jobbet och imorgon jobbar jag natt. Jobbar 3 nätter på raken så jag sover om dagarna, så då lär det inte bli något bloggande.

Jag tycker det är skönt att vara ledig och få lite paus i mitt jobbande även om det är väldigt stimulerande och roligt jobb, men oftast är det högtryck och man går i ett kör hela sitt pass. Jobbar man mycket så finns ingen återhämtning,tyvärr.

Igår var vi till valpköparna och Whiskey från S-kullen. Whiskey är så himla lugn och fin hund och han gör snart sina sista dagar som " Demenshunden". Matte Birgiti slutar snart att jobba och hon har jobbat på samma jobb i snart 23-24år och av dom så har Whiskey jobbat i 4år. Eftersom Whiskey är så lugn så älskar dementa människorna honom eftersom han inte hoppar eller springer omkring en massa. Det finns ju en hel del rullatorer och rullstolar som skall pareras för Whiskey. Boendet som har haft den äran att få ha Whiskey där kommer att sakna honom väldigt mycket enligt vad dom har berättat för Birgit:) Roligt att en hund kan få göra en sådan nytta:)

I början på juni så tar Birgit pension och så gör även Whiskey även om dom kanske rycker in någon gång ibland på boendet. Vi önskar dom Lugnt och Skön med mycket glädje tillsammans!!


Nu har jag fixat sängarna i gästrummet och satt upp ena lampan, men det återstår lite till för att allt skall vara klart!
Behöver ett par nya gardiner till rummet och jag väntar på byrån som jag har beställt från IKEA, den skall visst komma i början av andra veckan i juni, så vi längtar tills allt är färdigt.

Imorgon bär det av in till stan i ett ärende för att sedan komma hem och sova inför nattpasset. Hundarna och katterna får sitt på morgonen och sedan får dom stanna hemma eftersom det blir så varmt.
Normalt brukar jag alltid ta med hundarna dit jag åker, men när det blir så varmt så får dom stanna kvar hemma där det är mindre varmt!

Ja, om det blir någon slappar dag eller inte idag eller imorgon vet jag inte, för tvätt, disk skall ändå fixas, men man kan ju där emellan fixa till det med lite vila i solvagnen och lyssna på naturen:)

Hoppas jag kan blogga imorgon under dagen annars så återkommer jag på måndag!
Trevlig helg får vi önskar ER alla där ute även om det är jag som bloggar:)

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Å vad jag skulle vilja se Arne i verkligheten...kanske om jag ska till Stockholm på strålning och du är ledig...då kanske du kan komma ner dit med honom... många kanske i mitt huvud just nu:-(

/ Kram

2008-05-30 @ 23:25:22
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0