Vilken Helg!!!

2008-05-27 @ 08:27:51
Underbar helg har det varit med vackert väder och mycket trevligt umgänge:)

Först av allt vill jag Tacka min duktiga dotter Cecilia som har hjälpt mig med denna blogg och att ändra fäg m.m.
Jag är stolt och glad som mamma att jag har så trevliga, underbara och hjälpsamma barn och då menar jag mina alla 3 barn:) Cecilia och jag har väl kanske mer gemensamt och gör saker tillsammans som kompisar;)
Vår son Oskar är också hjälpsamma på sitt vis och vi har också våra stunder ihop och den "lilla" dottern som snart blir 8år i juli gör gärna saker och vill mysa ofta tillsammans, hon är väldigt mammig.

Nog om detta, men jag måste ändå ge en eloge till mina barn som jag och min sambo(pappa till alla barnen) älskar så mycket!

Först på lördagen hade vi urtrevligt med grillning och gemenskap och då var även Cecilia, Micke och Saga där också, väldigt trevligt!
Vi förberedde salladen till söndagen och fixade ordning frukost som vi skulle ta med oss, allt gjordes iordning:)
Söndagen kom och då vi klev upp var klockan 4.30, alldeles för tidigt egentligen, men var gör man inte för utställning.

Väl på plats på Österbybruks utställning, så fixade vi upp tältet, rastade hundarna och gav dom mat först, sedan gjorde vi iordning vår frukost. Det var skönt med lite frukost och sitta ner och bara njuta!

Eftersom söndagen var ju Morsdag så fick jag av Cecilia ett par gröna örhängen, en lott som man kan köpa på Guldfynd och man stödjer bröstcancerriksförbund! Skit bra att man kan göra något gott för den förbenade cancern, jag menar att när man ändå köper en lott så kan dessa pengar få gå till välgörande ändamål!!!

Jag fick också ett underbart "Mamma" kort av Cecilia och där det stod skrivit ord som värmer djupt inne i hjärtat! Dessa ord behåller jag för mig själv, men tusen Tack till min dotter Cecilia.

Utställningen i sig själv gick väl inte så lysande för Arne, slät 2:a:( Domaren gillade inte honom alls.
Arne skötte sig bra ändå i ringen och utanför också. Arne tror nämligen att alla älskar honom och att allt är positivt, vilket är underbart, men det fanns i andra raser en hel del aggressivt och som gjorde utfall, vilket jag tycker är fruktansvärt eftersom man kan ju passera och vips så flyger någons hund på en eftersom ägaren inte orkar hålla hunden och kommer mer än koppellängden vilket gör att man inte vet hur långt ifrån hundar man skall gå för att inte bli påhoppad.

Cecilia hade med sig sin hund Saga och hon skötte sig ypperligt bra, framåt,nyfiken och bara glad som en hund skall vara, dessutom tyckte andra dvärpincherfolk att hon var väldigt vacker också vilket gör det hela extra roligt för Cecilia.


Vi åt lunch, tittade oss omkring på utställningen och sedan åkte vi hemåt.


Matilda, den yngste somnade i bilen av trötthet. Väl hemma kom sonen Oskar och gav oss drickbart med osttärningar med vindruvor på en tandpetare, vilken överraskning!!!!

Vad glad man blir när så lite betyder så mycket!!
Jätteöveraskad och jätteglad blev jag av detta!!

När vi suttit och njutit av dessa tandpetare med tillbehör så började vi att grilla mat igen och åt Mickes underbara hemgjorda potatisgratäng som han hade gjort dagen före! Tack min svärson (heter det så eller heter det måg? Han är min dotters kille) för en underbargratäng!!!

Efter detta så gjorde Cecilia en kladdkaka och bjöd på denna och jag fick sitta ner eftersom det var morsdag! Man blir så lycklig att man blir grinfärdig nästa på grund av att man blir så rörd vad ens barn kan göra för en för en sådan dag!

Som allra sist av dagen så när den minsta barnet skulle  i säng så gav hon mig en MorsdagKram från henne  till mig!

Vad säger man?
Tusen Tack för en Underbar Dag!!!
Ni är underbara barn och jag är så stolt och lycklig för att jag har Er alla 3, Cecilia, Oskar och Matilda!!
Ni är guld värda!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0