En helg på jobbet

2008-11-02 @ 18:13:14
Kan bara säga att fredagsnatten var lugn trotts en del fylla. Jag jobbade då på Kirurgsidan och nu inatt som var alltså lördagsnatten så var jag på Medicinsidan. Man kan även här säga att alkoholen har varit boven i det hela. Antingen så har man varit full och ramlat- fått en sårskada, kanske svimmat också i fallet eller så har man *bara* varit full och fått sårskada. Sedan finns det en del människor som har fått stryk av andra människor tillsammans med alkohol vilket är väldigt sorgligt tycker jag, att bli misshandlad är fruktansvärt!!

Sedan har vi haft också dom som har druckit för mycket och där alkoholen har blivit alldeles på tok för mycket så man är näst intill medvetslös. Tänk vad alkholen kan ställa till problem när man istället kan ha så roligt.

Så synd tycker jag.

Inatt jobbar jag på akutrummet dit ambulanserna och dom svårast sjuka kommer.



Nä nu blir det fika innan man åker till jobbet!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Usch ja med det jobbet du har får du ju se en hel del där "starkvaror" ställt till det:-( När spriten rinner till så rinnet vettet ut på en del tydligen....



Jag har ju också jobbat under gångna helgen (sitter på jobbet nu också...) och det har varit en bra helg. Mycket att göra på jobbet med då trivs jag, tiden går superfort och "huvudet är med" eftersom man måste vara pigg och alert hela tiden när det är action!! Sedan hann jag även med att vara ute en del med hundarna när jag vaknat till liv, var bortbjuden på middag också under söndagskvällen och det är alltid trevligt:-)



Det är så mysigt med hösten tycker jag, allt känns lugnare på något vis och jag trivs med att mysa inomhus, gå långa sköna prommisar i kyligt väder och krypa upp i soffan med en kopp varmt te eller kaffe efteråt med ett gäng trötta nöjda hundar runtomkring:-)



Ha en bra vecka!!



Kram

Sanna

Alva sänder en extra puss till er alla:-)

2008-11-03 @ 19:22:12
Postat av: Ulla-Britta

Alkoholen ger mycket tragiskt...undrar om det inte är mer negativt än positivt med detta ändå trotts allt goda gift...det kan ju vara gott i en drink eller i vinet...det alkoholfria är ju tyvärr sällan lika gott. Men i vissa fall är det verkligen inte värt det. Men de som borde akta sig eller tänka sig för gör det inte och vi andra...ja vi gör inte dessa dumma grejer eller oftast inte i alla fall. Det finns ju så många som tror att man måste dricka alkohol för att ha roligt men det vet vi ju att det bara är skitprat...men i vissa fall kan det ju hjälpa till att få i gång festen lite. Men man måste ju inte bli redlös! Förstår att ni får se mycket hemskt på Akuten -tur att ni finns.

2008-11-03 @ 23:07:15
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0