Kom ihåg!

2008-11-23 @ 19:08:02
Idag efter telefonsamtalet till våra valpköpare så gick Tomas, Matilda och jag ut med våra hundar på promenad och denna gången glömde jag inte utan jag kom faktiskt ihåg kameran!!
Det snöade rejält allt eftersom dagen gick!

 Samma skog som tidigare men nu med en hel del snö och under snötäcket så finns här och där en hel del vatten ansamlingar. Så det gäller att man stiger rätt med fötterna.
   
  
   Arne älskar snö och vatten så vad gör han om inte plumsar i vattnet långsamt, så vi måste skynda oss över.

Denna dagen är jag inte så snabb i svängarna. Jag går sakta men säkert! Mina ben vill inte alls och hälarna är bortdomnade, men jag går i min takt så går det bra.

Igår på den trevliga tillställningen för vår del hade jag så fasligt ont så jag kunde smälla av. Jag hade redan när vi gick promenaden på lördagen, ont i kroppen, ont överallt och stel i kroppen. Det blev inte bättre kan jag säga  efter den promenaden. Jag sa till grabbarna som var med på lördagspromenade att jag var vig som ett kassaskåp eller kylskåp, så stel, ovig, ont.

Sedan när vi var bortbjudna och satt still, värkte det i hela kroppen och jag visste inte hur jag skulle sitta för det värkte så vansinnigt, men det är bara att göra det bästa av situationen.

Så idag ville jag verklilgen inte gå ut för kroppen strejkade fullständigt, men jag tänkte att om jag tar det i min takt så går det bra och det gjorde det, fast det tog lång tid att gå vår promenad.


   Mallow har full fart i snön *ler*
 Nu börjar hundarna bli trötta att springa i snön- här är Arne.
 Full fart på Greta också!
  
 Så här är verkligen en engelsk springer spaniel, deras element är jakt, att få springa, vatten passion som detta och en stor portion glädje!! Här är Arne förståss!
 Snart är vi hemma, bara denna branta uppförs backe på hemvägen! Som sagt så har vi denna skog bakom vår husknut! Skönt att hundarna får springa av sig sin energi. Dom behöver verkligen springa av sig, för en springer spaniel har så väldigt mycket spring i benen och behöver detta *ler*

Nu äntligen kom jag ihåg kameran så Ni kunde få se lite vinterskrud av skogen också!
Vi hade på promenaden -5grader med inslag av snö och sol ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0