Oojj,vilken dag!

2008-11-25 @ 16:14:15
Dagen började vid frukosten, hade sovit dåligt p.g.a värk i kroppen. Jag skulle ha tagit lite tabletter igår.

När jag satt fortfarande kvar vid frukostbordet och lyssnade på när Matilda läste läsläxan en sista gång så kom Tomas in och röjde köksavloppet på morgonen! Vilken aktivitet på morgonen och kl. var inte 7 än.

När vi alla var klara så åkte Tomas till jobbet, Matilda till skolan med skolbussen och jag började att ge hundarna mat och gå ut med dom för andra gången denna dag.

Sedan när allt det var klart blev det mer fart på mig, duschning och sedan till doktorn och kl. var nu 8.15 och jag skulle vara hos doktorn kl.9. Det tar ju lite tid att åka in i snöovädret med bil och man vill inte vara sen, när man äntligen skall få prata med doktorn.

Efter läkarbesöket så åkte jag direkt till Cecilia, plockade upp henne nästa i farten för att storhandla till henne, hjälpte henne med att få hem matvarorna och sedan vidare till .................................

 Subway!!! Som jag upptäckte av en slump när jag var på Cruft's för 2år sedan. Fattade inte hur det hela gick till då och sedan när jag kom hem från England för 2år sedan blev jag jätteglad och skulle berätta nyheten.

Pinsamt värre så visade sig det att sonen visste redan om detta och jag tror att även vår dotter Cecilia visste vad det var, men inte jag. Snopet!!!

Vi åt sådan här idag...................................
 
Man kan välja vad man vill ha i och även välja vilka grönsaker man skall ha! Vi valde brödet med parmesanost på tror jag det var och sedan var brödet ugnsrostat! Supergott och dessutom så bjöd Cecilia på denna lunch som namnsdagspresent!! Vilken present man fick i namnsdag!!! Super gott och mycket trevligt!!

Sedan mötte vi upp fodervärden som inte kunde ha kvar Lucy för dotterns eventuella allergi. Det blev tårar och hjärtslitande för fodervärden, även jobbigt för oss. Det är aldrig roligt när någon hund inte kan vara kvar och måste placeras om.

Nu fick Lucy flytta till vår dotter Cecilia, Micke och Saga och Saga blev lite svartsjuk först eftersom hon har ju haft sin matte för sig själv nu i 8 månader, men det är jättebra träning för Saga att få vika åt sidan för att lämna plats åt andra som Lucy.

Så efter överlämnandet så skjutsade jag Saga,Lucy och Cecilia till deras lägenhet på nytt och därefter åkte jag hem.


Jag har nu efter en ny genomgång på nytt konstaterats att jag har diagnosen Fibromyalgi! Doktorn har varit säker från första början, men ville vara helt säker innan diagnosen skulle sättas. Vi har tagit en massa blodprover på mig innan för att utesluta andra saker och vi har kontrollerat om det har funnits annat sätt för att undvika smärta eller om smärtan blev värre vid vissa tidpunkter. Helt enkelt så ville vi båda klarlägga hur min smärta såg ut och om vi kunde göra något åt det hela.

Men det har inte gått och enkelt uttryck så kan man säga att den slår till när som helst, var som helst och jag är fånge i min egen kropp.
Värken, rörligheten kan slå till när som helst och så även talet och mina taskiga gångstil. Tur att man inte är häst och skall visas upp för domare, detta med gångarter, stil och smidighet. Hade jag varit häst vid bedömning så hade jag åkt ut och blivit slaktfärdig här näst. Tur man inte är en häst, får jag väl tycka då *ler*

Känns ändå skönt att ha en diagnos nu så man kan jobba vidare utifrån den, slippa att leva i ingemansland. Nu har jag inte fått diagnosen för att inte några andra orsaker finns utan man har helt enkelt gått igenom hela kroppen på nytt och haft grundliga genomgångar för att sätta denna diagnos.

Nu är det räkningar som skall betalas och därefter mat som gäller.

Vi syns imorgon!

Kommentarer
Postat av: Kin@

Låter konstigt, men jag måste få säga Grattis!!!



Hoppas det går bra för jycken nu!



kramiz

2008-11-25 @ 21:58:26
URL: http://kinalevin.wordpress.com/
Postat av: Sussie

Så skönt att du äntligen fått besked. Så nu har vi ytterligare en sak gemensamt ;) Fast nog hade man gärna varit utan den gemensamma saken...

Älskar den här tiden på året, gå i affärer och på julmarknad och bara insupa stämning och atmosfär, men tyvärr har det inte blivit något besök varken i affärer eller på någon marknad då det är ett ständigt passande på tider för flickornas dietmat och medicin pga magsjukan och nu har även de tvåbenta drabbats av magsjuka, huvudvärk och feber. Men men...den som väntar på något gott ;)

Kram från Knivsta :))

2008-11-26 @ 16:19:12
URL: http://www.kenneltwix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0