Så underbart mysigt!!

2008-11-17 @ 09:50:39
Så väldigt mysigt det blev på lördagen *ler stort*

Inget var planerat förutom att Saga skulle hit över helgen! Och i fredags blev det inplanerat att Matilda skulle till sin kompis på lördagen, men utöver detta så var inget planerat.

Killarna- Tomas och vår son Oskar var ute på gården med hundarna när jag kom hem. Jag hade handlat mat och dom hade fixat med sina bilar m.m.

Hundarna var jätteskitiga och Saga hade både lera på fötterna, under magen och på ryggen eftersom hon lekte ju med Arne.

Fördelen med Saga är ju att man bara tar en trasa och torkar av henne så är hon klar *ler stort*
Väl inne så såg allt ut som jordstampat golv, förskräckligt!

Jag hade plockat in maten i kylen och tänkte börja dammsuga, men då kom sonen in och började dammsuga. Jag tog då och började städa i övrigt och allt resulterade i att Tomas, Oskar och jag städa hela huset från topp till tå, som vid storstädning- julstädning *skratt*
Dessutom så knäskurade min son golvet i hela huset. Det brukar jag aldrig göra nu för tiden utan jag har ju en mopp, men han ville ha grundligt städat. Vilken son man har!

Jag frågade vad jag blev skyldig nu efter detta, men räkning har inte kommit ännu, så vi får se vad det blir *ler*

Därefter åt vi god mat som var kassler i murkelsås med ost på i ugn och pressad potatis till- SUPER GOTT!!!!!

Sedan hade vi en mysig stund bara vi tre innan Tomas hämtade vår dotter Matilda hos sin kompis.
 Oskar tittar på TV och Saga ligger på sin pruttkudde som vi kallar det för av vissa skäl *ler*
 Saga bara ÄLSKAR morfar Tomas *ler*
Saga blir så vansinnigt glad över att träffa morfar Tomas. Just här har Tomas bara varit och hämtad Matilda och hon blir alldeles till sig av lycka när han kom hem. Saga är ju så en enmanshund litegrann. Hon gillar hela familjen som oss, men väljer ut sina favoriter som Tomas när hon är hos oss och Cecilia avgudar hon för att det är hennes matte *ler*

 Saga älskar sin pruttkudde *ler* Det är liksom som hennes kärlekssak som alltid skall följa med.
 Här är Saga trött, men vill så gärna se vad som händer överallt i när hundarna rör sig eller när vi i familjen gör något. Man kan se på hennes ögon hur trött hon är. Lilla Gumman *varmt hjärt*

 Saga gillar också att burra ner sig i filten- fleecefilten. Här är det varmt så det är inte för att hon fryser utan mer för att boa in sig i filten för att göra det så mysigt som möjligt!

 Konsten att njuta- Saga!!

Sedan när det blev läggdags så fick Saga sova hos morfar Tomas i sängen eftersom hon tar ju inte så stor plats som springrarna. Saga sov under täcket på Tomas sida av sängen och låg så stilla hela natten.
Hon är också morgontrött av sig och även om springrarna hade vaknat tidigare så sov Saga rofyllt!!
Så vi fick även lite sovmorgon och gick upp  på lördagen 7.30 och söndags morgonen gick vi upp 8.00.

Kommentarer
Postat av: Indra

Hej hej! Vad roligt att se och läsa om söta Sagas vistelse hos er. ler Jag är en av Cecilias läsare så det var därigenom jag hittade hit.

Ha en jättefin dag!

Mvh//Indra

2008-11-17 @ 12:11:17
URL: http://blog.cherlindrea.se
Postat av: Annette

Kul att läsa om Saga hemma hos er också och skönt att veta hon är älskad av er alla. Kram på er alla från oss i Värnamo.

2008-11-17 @ 12:40:28
URL: http://exigors.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0