Snart slut.........................

2008-11-20 @ 21:05:05
Snart är kursen slut och det är imorgon!! Puuhhh!

Jag har idag varit patient och Sjuksjöterskorna har fått träna i ABCDE-konceptet med patientfall som mig och även träna på stationer om immobilisering, traumabräda-spinaboard, halskrage, att ta av en motorcykelhjälm utan att rubba nacken-stabilisera, ryggskador eller/och skallskador.

Tänk, tänk som Nalle Puh sa och slog sitt finger mot huvudet *ler*
Jag nog tänker man och mycket bra föreläsare på plats.

Min så kallade frisyr rök all världens väg när jag fick vara patient och hjälmen skulle åka på och ta försiktigt av, håret stod åt all håll, glasögonen hade dom tagit av mig och örhängen tog vi också av för säkerhets skull.

Förra gången vi hade träning, dock inte sådan träning som denna utan på Viktoria Brandstation med sjukvårdsgruppen, då fick jag ploppen bakom örhänget i halsen, så långt bak i halsen så jag hade inte en chans att spotta ut den- det blev att jag svalde den.

Denna gången var jag mer försiktig, men det blev mycket att vara patient.
Vi Triagerade patienter enligt ABCDE- konceptet och på ett papper var patientfall beskrivna och vi skulle prioritera vem vi skulle ta först och varför.

Instruktörerna frågade och ifrågasatte hur, varför man gjorde som man gjorde och hur tänkte man. Inget var självskrivet eller enkelt.
Allt för att vi skall bli bättre.

Nu är jag slut i kroppen också efter tidiga morgon och sena kvällen. Storhandlade idag också, eftersom Saga kommer imorgon när jag hämtat upp henne.

ÄR så trött men jag skall titta på Himlen får vänta. Låter sjukt att man tittar på sådant när man har sådant på jobbet, men detta program tycker jag är bra för det vinklar synen från patientens vinkel och patienterna vill göra något bra av det hela även om dom har fått en gräslig diagnos.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Ojdå! Hur i all världen lyckades du få pluppen i halsen???

Skönt att det är fredag imorgon, eller hur?

Nu ska flickorna ut på en liten kissrunda o sen är det bums i säng.

Må så gott...o du...ta't lugnt på kursen ;)

Kram Sussie

2008-11-20 @ 22:38:51
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Sussie

skrattar nääe...jag är högerhänt ;) Men enligt mamma och syrran så var jag vänsterhänt från början, hade jag ingen aning om eller så har jag förträngt det ;)

Här har vi haft magsjuka hundar i en vecka nu och precis kommit från vet med dietfoder o medicin, känner mig som en utsliten småbarnsmor efter allt vak och uppvätskning. Men nu skiner solen och ALLT ska bli så bra så :)

Ha en kanonhelg! Hörs väl snart igen antar jag :))

Kram Sussie

2008-11-21 @ 10:26:41
URL: http://www.kenneltwix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0