Jag antog en utmaning *ler*

2008-11-12 @ 14:26:39

Jaha, så har man då blivit "utmanad" av Sussie (en ny bekant- uppfödare via blogg och ny ras tibbe)  så jag gör mitt allra första försök i detta *ler* Jag har aldrig blivit utmanad tidigare, så detta är nytt för mig *skratt*


Så här går det till:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet på inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. Har gillat djur sen jag var liten. Mina föräldrar gillade inte djur, så jag gick ut med grannarnas hundar eller rättare sagt byns hundar. Det hände ibland att någons hund sprang hem till mig ibland, som papillionen  som ofta stod på vår trappa till min mammas förfäran- hon är hundrädd. Själv har jag ägt stor pudel, gordon setter, petit basset griffon vendéen och uppfödning av rasen engelsk springer spaniel.

2. Även på semestrarna när jag var liten och bodde hemma så såg jag till att få gå ut med hundar, frågade och sedan bara älskade jag att få promenera med hundarna!!

3.Röker inte, har dock rökt en gång och åt då sega råttor som jag satte i halsen, sedan var jag avskräckt för livet kan jag säga. Dricker sparsamt, eftersom vi ofta skjutsar barn eller åker på hundutställningar.

4. ÄR en livsnjutare, tycker om att få tillvaron så bra som möjligt så jag och min omgivning kan trivas och bara njuta i fulla drag. Är också en person som är ärlig och sanningsenlig. Kan aldrig ljuga, som även mina barn säger "Mamma kan man alltid lita på  för hon ljuger aldrig"

5.Tycker om att prata i telefonen med folk som jag gillar att prata med och då i timmar *ler*

6. Tror på ett liv efter detta, tycker sådant är intressant. Tror att detta med andar kanske finns och ibland kan man väl säga att jag har kontakt med döda. Det var ett medium som sa att jag hade den gåva att ha kontakt med andra sidan, men jag har aldrig vidarutvecklat denna sak eller fördjupat mig i den. Däremot så tror jag detta är ett intressant ämne som jag någon gång kanske lägger mer tid på.

7. Jag gillar en kopp choklad med vispgrädde på  eller chai latté- te med mjölk. Ibland är det godis och då är det oftast choklad, men det händer att ibland att jag är sugen på lakrits. Som bäst är det med en kopp att dricka något gott och sitta i soffan med en god hundbok eller titta på stamtavlor eftersom jag gillar genetik.

Jag utmanar: Pernilla, Ulla-Britta, Cecilia, Sanna, Kitty, Mariell, Birgitta


Tack Sussie för utmaningen, det var väldigt nytt för mig och först visste jag inte vad jag skulle skriva, men sedan kom allt *skratt*

Nä nu måste jag sätta fart!

Kram till Er alla!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Klart jag antar utmaningen!! Något ska man väl avslöja om sig själv...:-) nu ska jag bara fundera på svaren, det här var en riktigt rolig och tänkvärd utmaning.



Jättskoj att läsa om dig, ser att vi har en hel del gemensamt:-)



Kram

2008-11-12 @ 15:14:59
URL: http://web.comhem.se/~u56700985/
Postat av: Sussie

Visst var det lite roligt när man väl kom igång att skriva :) När jag var klar kom jag på ännu fler saker, som att jag hade en dansmus när jag var liten och att jag älskar havet. Hade jag en möjlighet (= råd) skulle jag ha ett hus vid havet! När det gäller det där med ärlighet så är det A och O för mig, precis som rättvisa. Men vi är ju skyttar båda två ;)) så där har vi kanske förklaringen?

Hörs snart igen :))

Kram Sussie

2008-11-12 @ 17:44:24
URL: http://www.kenneltwix.se
Postat av: Kitty

Ska anata utmaningen ska bara tänka lite ;) Ha de fint!

2008-11-12 @ 18:34:09
Postat av: Pernilla

Roligt att få veta att du tror på "andevärlden", hade jag ingen aning om.

Jag antar utmaningen, välkomen att läsa!

/P

2008-11-13 @ 15:20:33
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0