Bakning för hela slanten

2008-10-06 @ 09:57:02
Ja i helgen har jag bakat och bakat!!

Först i tisdags i förra veckan blev jag så sugen på sockerkaka!! Det skall sägas att jag är urdålig på att baka. Jag får liksom inte ändan ur vagnen så att säga *ler*
Jag brukar få till det när jag väl bakar, men så möglar ju brödet här hemma så man får kastat, ja då är det inte kul att baka. Eller så går kakan åt snabbt så man hann knappt få någon bit, ja då har man bakat förgäves kanske *ler*

Hur som haver så bakar jag alldeles för sällan, det var nog säkert  6 månader sedan eller mer, så i tisdags när vi tog en fik efter maten på jobbet å bara kände jag så där.......... suget efter en bit sockerkaka till kaffet Ni vet. Men inte fanns det något fikabröd på jobbet, inte ens skorpor har vi.

Så i helgen har jag bakat till familjen stora glädje!!!

Det har blivit Sockerkaka, Äppelpaj.......
 och sedan blev det........
 Kaffe med kladdkaka!!!

Vi fick ju besök också på söndagen av Gretas pappa Buster och husse Roland! Tur att man hade bakat så man kunde bjuda *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0