Dagens gärning:)

2008-10-11 @ 12:49:33
Idag har vi grejat här hemma som man brukar göra när man har hundar- städar *ler*

Dessutom gick Tomas ut med hundarna i skogen och jag fixade här hemma.
Då ser jag hur en stackars liten talgoxe störtar mot fönstret på glasverandan.

Jag tar genast upp den lille fågeln med en handduk och jag ser naturligtvis hur rädd och groggy den är. Därefter ser jag hur det rinner blod från höger öga och jag känner genast att oddsen ser inte bra ut för fågeln.
Jag tar handduken och torkar bort blodet från ögat samtidigt som jag håller med den andra handen om fågeln som sluts om av handduken.

Jag tittar på den lille talgoxen och sätter honom eller henne med handduken runt om sig i vår häck där alla andra fåglar brukar sitta och flyga omkring.
Efter en stund så går jag dit för att titta till fågeln och den ligger där i värmen av handduken i häcken. Den blöder inte från ögat mer och ser ganska pigg ut *ler*

Så jag backar tillbaka till vår veranda och ser då hur en annan fågel sitter brevid den skadade fågeln. Till slut så flyger den fågel jag just räddat livet på *ler*

Vad glad man blir att man kan göra så mycket, men man gör ändå så lite *ler*
Så jag har nog gjort dagens gärning nu för idag!!!

Dessutom så har Tomas varit till skjutbanan för att testa bössan inför älgjakten!
Jag skall fixa maten nu i förberedelse för att sedan gå och sova, jag skall jobba natt inatt.

Sedan blir jag lång ledig!!! Har semester sedan HELA nästa vecka!!! Yuippie!!!

Så har det så skönt nu i helgen för det skall jag ha *ler*

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Du räddare i nöden! Ska du rädda älgarna ;-) också...eller kan du fixa en till min frysbox! :-)



Mössen har börjat frysa om fötterna för de har flyttat in i vårat diskbänksskåp...:-( blä...hoppas de inser att denna hyresvärd inte vill ha dem där eftersom de inte överlever någon längre stund.



Skulle nog vara bra med en katt. När vi hade våran Måns fanns det inga möss i huset, det räckte med att han fanns här tror jag.

2008-10-13 @ 00:12:23
URL: http://rindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0