Den tappre ger sig aldrig!

2008-10-06 @ 10:15:32
 I lördags så fick jag först ett SMS och sedan ett telefonsamtal av Ing-Britt angående Signe!

Signe hade gjort sitt första viltspårs prov i anlagsklassen. Hon gick bra ända fram till en stubbe som har fortfarande några pinnar som stack upp från stubben. Det tog lite tid för Signe att gå runt detta konstiga och därmed så klarade inte Signe anlagsklassen, tyvärr.

Efter stuggen så gick Sigen bra igen på nytt, så nu är det en sugen och hungrig Ing-Britt som skall träna under vintern delen för att starta på nytt viltspår när det är lovligt att få gå prov igen- alltså till våren!!

Jag vet att Ing-Britt var jättenervös, men tapper!!!
Nu var det hennes man Gunnar som gick provet denna gång, men nästa gång blir det Ing-Britt som går provet!!!

Signe bar rådjursklöven hela vägen från platsen där den låg till bilen!!! Bra jobbat Signe, du är så duktig!!!

Nu skall det sägas att Signe löpte, men hon var på väg ur löpet. Om det hade orsakat att hon fånade sig vet inte jag, man kan bara spekulera om detta.

Men jag säger bara still going strong Ing-Britt!!! Den tappre ger sig aldrig utan nöter vidare och vidare och förr eller senare ger det resultat.

Vi vet ju båda hur duktig Signe är och apporteringvillig hon är liksom den stora jaktlusten hon har *skratt*

Vi är så nöjda och glada för Era bedrifter!!
Tack för att du jobbar vidare med Signe!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0