Förändring

2008-10-31 @ 09:08:29
God Morgon!

Regnet har öst ner från igår kväll, hela natten och även nu på morgonen. På tomten har det bildats sjöa av vattnet och den stackars gräsmattan är ett minne blott som har blivit en lervälling på nytt.

Jag skulle ge fåglarna mat utomhus och jag gled omkring i leran, taket på fågelboet hade blåst av och den fick jag hämta hos grannen.

Jag gick upp kl.5.30 idag för jag måste vända på dygnet nu när jag skall jobba natt hela helgen- fre- söndag natt och då går jag av på måndag morgon.

 Smutsiga små tassar *ler* Efter dagen promenad.

Här är våra katter tillsammans dock lite på avstånd mellan dom *ler*
 Grynet vill gärna bestämma och Emma vet att det är bäst att inte försöka sticka upp mot Grynet. Det händer att Grynet är dum och elak mot Emma fast Emma inte har gjort något, då vet Grynet vem som bestämmer i huset, det är jag som gör det!
Ibland räcker det med att jag höjer rösten och säger GRYNET med bestämt ton och hon går därifrån, ibland vet hon med sig själv att hon är väldigt dum och då får hon gå ut, utomhus och det gör hon självmant, hon springer till dörren då för att hon vill gå ut.

Som jag sagt tidigare så är ju Grynet en jaktkatt och har väldigt bestämda åsikter om saker och ting.
Emma däremot är mer en perserkatt har vi kommit underfund med, vill gå ut och är ute hela dagen, lite rädd för saker och ting. Emma är inte lika lätt att ha att göra med, men samtidigt så är hon väldigt kelsjuk och blir väldigt ledsen om hon inte får sin kelstund. Emma kommer inte fram till vem som helst, vilket iof inte Grynet heller gör men Grynet är mer kavat och kaxig utomhus som inomhus.
Emma är mer blödig inombords och höjer du rösten eller en flock barn kommer in så sticker Emma. Emma är livrädd för dammsugaren och vi har inte skrämt henne eller varit dumma mot henne vad gäller dammsugaren.

 
Emma gillar att ligga på vetapaden i köket, det är nog hennes favorit *ler*
Ibland ligger hon i soffan med oss när vi tittar på TV också, men det beror på om Grynet är där eller inte. Ibland ligger Emma där i soffan eller i sängen ändå även om Grynet ligger där, då går oftast Grynet därifrån.

Våra underbara djur- Katter som hundarna!!! Vi älskar dom alla lika mycket!!!
Jag älskar djur och har så gjort i hela mitt liv, sedan är det ett plus att övriga familjen också älskar djuren.

Vi har ju dock allt haft en del djur genom åren som häst, får och lammungar, fåglar inomhus, fiskar i akvarium av olika de slag,Katter, salmander som sonen hade.

Fåglarna var zebrafinkar, underlater som var tama och satt med sonen och byggde lego, nymfparakit.
Får och lammungar med all dess skötsel, allt från födsel till klippning av ullen och klövarna.
Fiskarna var Cecilias och Oskars intresse, det var vanliga akvariefiskar och det var ceklider- tror det stavas så.
Vi hade förr för länge sedan katter så där för 21 år sedan, kasterade hankatter, men dom försvann av någon anledning.
Katterna var så trogna och var ute på nätterna och sov innen på dagen, kom alltid varje morgon, men så plötsligt så försvann dom. En del i grannhusen sa att någon skjöt dom för att ges till foder till andra djur, men det fanns det inte belägg för så man kan inte skylla på någon när man inte har bevis.

Vi hade ju också lodjur också ute i skogen och om det var dom eller inte vet inte jag.
Därefter tog det lång tills nu när vi skaffade honkatter som är steriliserade och dom får inte vara ute nattetid, för jag vill ha dom kvar i livet.

Salamander skall vi inte prata om!!! Hur läskigt var det inte när den rackarn rymde från akvariumet och sonen som ägde denna var bort med sin pappa- min sambo Tomas, kvar var Cecilia och jag på den tiden.

Jag är ju så livrädd för ormar och paddor inkl. grodor, så då förstår ni hur rädd jag var innan vi hittade salamandern.
Väl när vi hade hittat salamandern så tog jag sonika en sopskyffel med borste och sopade upp salamandern och öste ner den i akvariet, detta inkuderade även hundhår också som sonen sedan fick göra rent, men jag räddade salamandern även om jag var skiträdd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0