Lerinpackning och ålderdom

2008-10-06 @ 10:06:33
Inte vet jag om lerinpackning och ålderdom hör ihop *ler*

Springern har ju som sagt en enorm förmåga att springa gärna där det är som blötast och gärna där det är lerigt!! Springern är totalt orädda för att skita ner sig. Fast detta är ju deras rätta element, att hoppa hejdlöst ut i vattnet för att apportera och för att springa genom buskar och snår i skogen eller på en stubbåker. Det är springerns sätt att jaga och som dom är ämnade för.


Som igår när det regnade hela dagen!!!
Det vita på hundarna var mörkbrunt och bestod av lera. Hundarna var lyckliga, men det var inte jag.

Blött och skitigt!!!
Och för att inte tala om pälsen som torkar ut genom lerinpackningarna!!!

Från vår uppfödning så lever fortfarande Zorro och Ricky och dom har en aktningsvärd ålder på 14 och 12år!!! Kanske dom har haft många lerinpackningar *skratt*

Buster blir 12år nu i oktober och han jagar fortfarande väldigt aktivt, även om han blir lite halt och lytt efter sina jaktpass.
Så jakten och lerinpackningarna måste ge något bra ifrån sig!!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Kan väll aldrig tro att Mallow hade skaffat sig en lerinpackning?! Eller? i så fall blir jag chockad skratt

2008-10-06 @ 12:29:58
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vår gamla Marwin var också bra på lera och vatten. Phu!

Jag har faktiskt gjort ett lerbad i Turkiet. En massa kändisar är där och badar varje år. Man blir minst 10 år yngre, sägs det. Vi hade med oss Robyn som då var 8 år men hon finns ännu kvar. Så jag tror inte på det där med lerbad.

/P

2008-10-06 @ 14:02:47
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0