Om Dagen D's lösning

2008-10-30 @ 11:54:17
Som jag skrivit i vår blogg så skrev jag om Dagen D och sedan en Dagen D till *ler*

Nu kan jag berätta att denna Dagen D's lösning har kommit till ända!!

Jag har fått ett nytt Jobb!!! Ett jobb där jag jobbade för 15år sedan och då som vikariat och som timanställd!
Nu är tjänsten fast natt tjänstgöring men tyvärr endast 62% så vi förlorar en hel del pengar i och med detta, men jag kan ju jobbar timmar lite var stans på sjukhuset!

Nu undrar säkert Ni som läser min blogg, varför byter hon jobb när hon skriver att hon älskar sitt jobb på akuten *hmmm*

Jo, det är så att jag måste prova något annat jobb som har lugnare tempo eftersom jag har sådan värk hela tiden. Jag älskar mitt jobb på Akuten fortfarande och jag har super gillat att få jobba på det nya jobbet för 15år sedan. Dom har inte alls samma tempo, så av två underbara jobb där det ena har puls och variationer och där det andra har det lugnare, vad tar man då när ens kropp värker och man har stundvis svårt att röra sig, såväl i fingrar, händer, fötter skall vi inte prata om hur dom värker.

Så av två goda jobb som jag båda vill ha, så kan man ju inte ha dom kvar båda två, dessutom så är det så att det nya jobbet har inte så mycket rotation på personalen. Jag har hållt utkik på en tjänst på denna division, men på alla 15år så har det inte funnits, så nu eller aldrig får man ta chansen.

Av dryga 100 stycken sökande, blev några först intervjuade, därefter fick man gå vidare (som i Idol) för att bli intervjuad av natt personalen och vi var 3st som kom vidare.
Man känner sig hedrad att komma bland 3stycken av 100!

Så ringde chefen idag och berättade att just jag fått tjänsten!! Vad säger man förutom att man blir jätteglad och hedrad!!!
Det klart att man ringer eller smsar till sina vänner och studsar av glädje!!!

Så i januari förmodligen skall jag få börja tjänsten, beror lite på om jag får tjänstledigt eller måste säga upp min tjänst på akuten. Sedan beror det också på om när dom släpper mig från akuten.

Så nu blir det att kontakta min chef på akuten för att träffas och berätta om hur min plan ser ut*ler*

Så otroligt roligt!!!!

Nu blir det lunch!


Kommentarer
Postat av: Sussie

Åh, GRATTIS :))

Var ska du jobba nu då?

Kram Sussie

2008-11-03 @ 10:57:02
URL: http://www.kenneltwix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0