Solo alena

2008-10-08 @ 16:53:52
Ja, så var man solokvist!! Sambon till lika fästmannen Tomas och vår son Oskar har nu imorse dragit iväg med tåg till Jönköping för att titta på Ishockey- HV71. Det är Oskar favoritlag och det var en speciell match ikväll, dessutom så skall dom övernatta på hotell!! Super roligt för dom!!!

Själv har jag gått på studiedag hela dagen med värk i kroppen, efter gårdagens äventyr *ler*
Matilda rider på tisdagar och denna ridskola är urdåliga på att ta hand om nybörjare till föräldrar och elever!!!

Jag blir rent ut sagt skitförbannad!! Jag kan häst och allt som hör där till, eftersom jag själv ridit och vår äldsta dotter red också förut, men det finns andra föräldrar som inte har gjort detta och inte kan och finns det ingen personal, så får man hjälpa till.
Dom som är stallvärdinnor och som skall göra denna uppgiften kanske kunde hjälpa till!!

Sent kommer föräldrarna med barnen så det sinkar vår ridtid som vi har betalt för och som barnen faktiskt skall rida!!
Så betyg för ridskolan får dom 1-2 av 10 möjliga poäng av mig, medan deras ridläger var super i somras, där får dom 10 av 10 poäng möjliga!

Dessutom fick jag ett trevligt telefonsvarar meddelande när jag kom hem nu vid 16tiden som gjorde mig så glad!!!!
Kan kanske berätta senare, men just nu är det en hemlis!

Idag har min yngsta dotter beställt chicken kebab i pita bröd, så nu skall jag ge hundarna och ta in ved m.m för att sedan starta igång med maten *ler*

Dotter sa igår när vi åkte hem från ridningen......
Men mamma, Kan Du elda i braskaminen?????

Jag är urusel på detta, men vi kan ju inte frysa heller så bättre illa fäkta eller vad det nu heter...... *skratt*

Jag svarade dottern.........................

Jag måste ju försöka eller hur!

Dottern; Som med min omslagsbok *ler*

Jag; Ja som omslaget!!!

Jag har varit urkass på att slå in böcker i omslag som så gärna skolorna vill att man skall göra. Jag hatar detta eftersom jag kan inte och fult blir det också!
Min svärmor har fått gjort detta tidigare och på dom sista åren har Cecilia - vår äldsta dotter gjort detta för hon är så himla duktig och pysslig *ler*

Eftersom vi hjälps åt så har jag gjort sådant som jag är bra på och resten av familjen har gjort likadant!

Så nu är det bara att ta tjuren vid hornen. SUCK!!!!

Så Cecilia, om du ser signal eldning från stan så är det bara jag som försöker elda, så vi får värme i huset! *skratt*

Nu till min dotter och vår matlagningen och eldningen.
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0