Kokt älgfärs, u-samtal och En skön helg kanske?

2008-10-24 @ 16:47:49
Dagen idag har mest bestått av Storhandla på morgonen, bära in kassarna- flera stycken kan jag säga. Ett förfärligt kånkande från bilen och in i huset och hundarna ville gärna hjälpa till.  Däremot så är det tunnt i plånboken nu :(

Jag kan säga att jag uppskattade inte deras- hundarnas och katten Grynets  hjälp just när det är tungt och otympligt.

Vi har varit på utvecklingssamtal med den minsta dottern. Jag måste säga att jag blir lite full i skratt, för eftersom vi- Tomas och jag har ju två äldre barn som redan har passerat allt vad dagis,fritids, dagmammor och kvartsamtal= utvecklingssamtal och vi har nu ett enda mindre barn och när man ser hur andra föräldrar har det med sina första barn.

Inte för att jag hånar föräldrarna, inte så!! Men att vi har passerat detta och kan liksom njuta mera avspänt när man redn vet hur saker har hänt tidigare.

Gud vad jag krånglar till allt nu helt plötsligt!!
Man tappar liksom den röda tråden när man pratar och vips så kommer lite här och där av annat in också in i samtalet, så hamnar man på sidospåret.

Men som förälder så är det viss skillnad på förstagångs förälder till att vara förälder till sitt sista egna barnet, man har liksom gått igenom en del och med detta blir man kanske mer vis, eller???

För att gå över till något helt annat nu så kan jag säga att vi igår malde och malde kokt älgkött. Jag tycker det är dösnuskigt!!!
Ja, jag vet att det är bara kokt kött, fast vi har kokat detta i "pannmur" för den som vet hur en sådan ser?!
Annar kommer en bild här på den.........
 I denna så häller man i vatten i den stora kiteln och i undre delen så eldar man med ved för att få detta att koka och ångan går upp i röret. Det finns en tappkran som man kan tappa ur vattnet från kiteln. Det blir väldigt kladdigt, slabbigt och sedan luktar detta!!!

Ibland har det kokats hjärta och lungor från älgen, men som tur var så slapp vi detta i år. Fick sådana bitar som ingen vill äta och som är kött men som man kan ge hundarna.
I förrgår så kokades detta kött och igår så blev det malet till kokt färs. Gissa om vi blev populära!!!
Hundarna och katterna var som galna. Så nu har vi mat, extra som vi ger utöver deras hundfoder som dom får. Hundarna äter Hill's och som extra krydda på maten får dom kokt älgfärs till *ler*
Men gott luktar det inte, blää!

Vi har även paketerat några mindre påsar till lilla Saga också, Cecilias hund så hon också skall få något gott! Allt ligger nu i frysboxen, utom en liten big pack som skall ges i maten nu i kväll.

Nu tar vi kväller och lagar lite mat för att sedan mysa med familjen och djuren.
Trevlig helg säger vi och på återseende!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0