Hur kan folk få bete sig hur som helst?

2008-10-28 @ 09:10:00
Igår sov jag först till kl.13.00, sedan hämtade jag min äldsta dotter vid bussen med stackars Saga!!!

Saga har just då gått igenom karaktärsprov av högsta graden!!!!
Saga är ju en dvärg pincher och är världens goaste hund!!

Cecilia promenera över tågstationen med Saga och eftersom det var så lugnt så kunde Saga gå själv på sina egna ben. För oss som har större hundar så är sådant så självklart och vi tycker ju som oftast att dom som har mindre hundar skall alltid bära på sina hundar.

NU har vi bevis på att man kan inte lite på folk vad gäller liten hund!! Folk är ju gräsliga!!! Cecilia hör något bakom sig och vänder sig om när hon ser en kvinna i 30års ålder rusandes med 2st drag resväskor som man har på hjul och en ryggsäck på ryggen förståss.

En av drag resväskan kör den gräsliga människan över stackars Saga!!!! Resväskan kör på Saga med sådan kraft att den välter till och Saga skriker efter att blivit överkörd av en människa som mer beter sig om en ånglockomotiv "stavas?"

Cecilia frågar vad människan gör för något som är naturligtvis uppenbart för Cecilia eftersom Saga skriver i högan sky!!!
Kvinnan som just kört över Saga säger att sådana hundar skall inte finnas just där *griiiiiiii* så för bentat arg man blir!!!


J----vla människor!!! Har dom ingen respekt alls!!!
Väl omskakad stackars Saga sätter sig på bussen med Cecilia med en bussresa ut på landet och som tar 20minuter att åka cirka, kanske 30 minuter.

På bussen kliver strax därefter ett gäng ungdomar av könet killar. Jag är inte hatisk, men som sagt man kan ju undra hur gamla folk egentligen är i sitt sätt att vara?????!!!!

Eftersom Cecilia måste sitta bak i bussen eftersom hon har hund och där sitter också gänget killar.
Vad på dom smäller uppblåsta plastpåsar som smäller som bara den och ironiskt så säger killarna att "nu pissar väl chihuahuan på sig eller i något i den stilen"

Saga som inte är en chihuahua utan en dvärgpincher kan inte grabbarna se skillnad på tydligen, men narras med en mindre hund gör dom gärna, var på Cecilia går fram till busschaffören och säger till att hon sätter sig längre fram i bussen för att skona Saga från grabbarna.

Tänk om grabbarnas föräldrar visste vad dom gjorde när inte dom var med!!!!

Varför gör man så här mot mindre hundar????????
Varför är det mer tillåtet att få köra över eller springa på mindre hundar som om man inte såg dom!!!

Varför skall ägarna till mindre hundar få tåla mer att få höra om sina hundar för att förutfattande meningar finns där??!!!

Så mycket som jag fått höra av Cecilia nu efter att hon skaffat Saga, har jag aldrig fått hört med springern eller med pudeln som var stor pudel.

Jag tycker detta är respektlöst!!!!

Väl här så tyckte Saga om att få vara hos oss!!

Cecilia och jag åkte med Matilda som skulle provrida i Heby Ridskola igår.
Först var Matilda jätterädd, men det gick över ganska snabbt när hon satt sig uppe på hästen.

Väl hemma igen så blev det matlagning till hela familjen och därefter fika, sedan åkte Cecilia och Micke och Saga hem.
En timme senare så åkte jag till jobbet och jobbade natt. Jag jobbade på Ortopeden och för första gången var det lugnt på ortopeden.

Nu är jag hemma och skall sova till kl.13.00 för att sedan gör mig och Matilda iordning till Säva ridskola som vi skall sluta från eftersom vi inte tycker detta är något bra.

Först skall det eldas lite mera i braskaminen så det blir varmt och gott!!!

Jag kanske skriver mera ikväll när jag komemr hem, men annars så blir det imorgon jag återkommer!!!!

Kram till ER alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0