Det lilla och det svarta och det svåra

2008-10-13 @ 19:01:54
Sotarn kommer imorgon, usch!

Hundarna tycker att denna svarta varelse inte ser så himla trevlig ut och är ju så svart.
Idag har jag ringt till Skatteverket och skaffat mig sådant som gör att man kan logga in på Skatteverket för att få pengarna som jag GLÖMT tagit ut och nu kan jag inte lösa ut pengarna från utbetalningsblanketten!! Så typiskt mig!

Först blev jag jätte rädd och tänkte att dessa pengar lär jag inte få se något mera och varför skall man vara så dum och spara på att ta ut pengarna.! Ibland kan jag faktiskt bli trött på mig själv *ler*

Sonen för sov sig i morse så det blev fart kan jag säga för hans del. Stackars honom!

Vi får besök imorgon också av Lucy och Gordana, skall bli jättetrevligt!! Ser framemot detta faktiskt!

Fick idag också från Radiotjänsten om att när jag bor ihop med en som redan betalar så måste jag anmäla detta även om jag inte behöver betala. Så otroligt krångligt och varfrö måste radiotjänsten veta allt när ändå det är en som betalar i hushållet. Jag skulle logga in på nätet för att registrera detta, men då hade vi inget lösen. Hur krångligt kan det bli!!! Ibland blir man så matt av allt man skall lösa och när det sedan krånglar ja då tar det längre tid att utföra uppgiften.
Så jag får ringa imorgon igen till Radiotjänsten, antingen för att registrera mig eller för att skicka lösenordet.

Våran lilla Ems- eller Emma som hon heter, en katttjej som är bondkatt men ändå är mamman perser och norsk skogskatt, denna Emma som inte är så tuff av sig och gärna håller sig i skymundan, såg jag idag på verandan spejade efter fåglar. Aj aj ajjjjjjj, säger jag bara Emma, inte ta fåglarna!

Ringde en jobbarkompis Anna som är Sjuksköterska och som är urtrevlig, dessutom är hon bonde och har kor vilket jag gillar väldigt mycket!!!! *ler*
Frågade Anna om kursen för ATSS- Akut TraumaSjukvård för Sjuksköterskor som jag skall gå i november. Ville höra mig för om hur det är för oss som är undersköterskor i denna kursen. Anna gick förra året och jag skulle ha gått då jag med men blev sjuk i halsfluss den gången med 40graders feber, så det gick inte alls då.

Så nu ser jag framemot att få gå kursen ATSS *ler*. En super kurs även för oss undersköterskor *ler*
Men det är mycket pluggande och frågeställningar, även om vi undersköterskor inte behöver kunna allt och vi behöver inte göra provet och bli godkända som sjuksköterskorna måste. Dom har mer press på sig än vi undersköterskor*ler* Tur det!!!

Så fram till kursen blir det att läsa på fritiden denna enorma bok för kursen så man är påläst!!!
Dessutom så halkade vi in på ett ämne som vi båda drabbats av. Tack Anna för pratstunden *ler*


Nu blir det fika och lite TV tittande efter att alla har blivit utfodrade, familjen, hundarna,katterna och fåglarna *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0