Efter utställning, kommer efterätten

2008-09-24 @ 16:06:31
Efter utställningen så åkte vi hem till stugan som ligger 5 minuter från utställningsplatsen.

Jag kan inte ta mig ur bilen utan hoppar på ett ben, eftersom jag inte kan stödja mig på vänster fot nu. Tomas tittar på mig och funderar....................
Jag ser vad han tänker och jag säger......................... Om jag så skall krypa till havsbandet där vi var igår, så får det bli krypa av.
Vi ger hundarna mat och går en vända, linkandes som blir lite bättre allt eftersom vi går, men långt ifrån bra.

Egentligen skulle nog fötterna stannat kvar vid stugan, men envis som man är så går man och biter ihop.

 Står man vid bilen så ser man havet rakt fram över. Det konstiga är att här upp vid stugan är det varmt, men när man kommer ner till vattnet så är det mer blåsigt och lite kyligare.  UNDERBART!!
   Så otroligt rofyllt att vara här!!!
 Här skulle man kunna tro att man är utomlands!! Man sitter och njuter med hundarna och hör havet och blåsten, för nere vid havet på lördagen så blåste det igen, dock inte så hårt som dagen innan.

 Fiskmåsar som enträget flyger fram och tillbaka och lastfartyget som går där borta i horisonten.
 Skarven som håller på att torka sina vingar efter att simmat omkring för att fånga fisk.
  Som sagt så kunde vi se färjan där vi gick*ler*
  

Här på den stenrika havskanten så fann vi trut, skarven och änder och hundarna hade fultl upp att ha koll!
Även vi för man skall ju kunna gå på stenarna och inte vricka några fötter *skratt*

Därefter bar det av tillbaka till stugan och sedan vidare till Ulla-Britta och Rolf.

När vi kom fram till Ulla-Britta och Rolf så var jag på nytt blockhalt på vänster fot så Ulla-Britta och Rolf funderade vad jag hade gjort. Jag försökte skärpa till mig, för det fanns ju faktiskt dom som har det värre än mig. Som vanligt så babblade Ulla-Britta och jag på om både blommor, hundar och lite krämpor.
Vä hemma hos dom så åt vi och hade det underbart!!! TUSEN TACK Ulla-Britta och Rolf för Er gästvänlighet, goda mat och umgänge *ler*
Här fick jag min present av Ulla-Britta och vad tror Ni det var för något.....

En underbar mugg till kaffet med rosor på som stugan. Hur kunde Ulla-Britta veta att jag älskade sådana här saker!!! Den muggen är supervacker och jag skall någon dag fotografera muggen så Ni alla får se hur vacker den är!! TUSEN TACK Ulla-Britta för presenten!!!!


När jag skulle resa mig från soffan för att åka hem så kom jag inte upp utan fick gå ner på knä för att sedan häva mig upp med armarna för att komma på ena foten och därefter linkandes. Skit också att man inte kan gå som folk ibland.


Sedan var vi alla super trötta, vi kramade och sedan åkte vi till stugan på nytt för att sova.
Det var mörkt när vi körde hem till stugan, men vi hade det underbart bra på alla sätt både hos Ulla-Britt och Rolf men även på ön i helhet.

Vi njöt i fulla drag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0