Jobb och besök

2008-09-28 @ 09:06:32
Just nu blir det jobb idag, måndag och på tisdag, jobbar kväll alla dessa pass.

Vi har haft besök av både en kompis som jag känt eller rättare sagt Tomas och jag känt sedan 1983. Vi hade båda två stor pudel på den tiden. Åren går och vi blev med springer spaniel, hon- kompisen blev med dvärgpudel istället.

Micke och Cecilia kom på besök i veckan med Saga- dvärgpinchern. Vilka enorma fördomar det finns om dvärgpincher!!! Oj, oj, ojjjjjjj, säger jag bara! Gisses vad jag har hört av folk när jag berättar att vår dotter skaffat sig en dvärgpincher, men också vad Cecilia har berättat när hon träffat folk på gatan när hon är ute och går med Saga.

Dom pratar över huvudet på Cecilia som om hon inte hörde eller dumförklarar henne på något sätt. Så otroligt urbota dumt beteende människor har! Säger att "Stackars hunden har inga kläder och ojjj, vad hon fryser" eller " Men herregud, måste dom klä på sina hundar jämt" eller " Ojjj, en dvärgpincher dom bits".

Varför kan man inte fråga den som äger hunden och som oftast håller i kopplet, vad man nu undrar över!!!!!

Kommer nog sätta ut lite bilder förhoppningsvis imorgon om jag hinner *ler* annars blir det på onsdag tror jag *skratt*

Nu blir det fika och att göra sig iordning inför jobbet:)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0