Starten på Gotlands resan sista helgen i augusti

2008-09-24 @ 14:33:58
Tomas kom med förslaget om att vi skulle åka till Gotland på semester, bara vi två och så ta med två hundar för utställning och hälsa på min kära vännina Ulla-Britta!

Det blev jag jätteglad för och hörde mig genast för på jobbet om att få ledigt, det skall sägas att när vi planerade in detta så var det början på maj.
Tiden gick och jag fick endast ledigt sista natten eftersom den gick över till september, resten fick jag byta bort med mina arbetskollegor. Tur att man har sådana arbetskompisar som hjälper en.

Jag bokade resan med bil och betalade. När det var en dag innan vi skulle åka så blev en av arbetskompisarna sjuka och paniken steg inom mig, jag ringde chefen och sa att jag kan inte jobba, för jag är på Gotland vid den tidpunkten.
Allt löste sig och jag kunde pusta ut!!!

När jag hade pratat senast med Ulla-Britta via SMS så skojade vi om placeringar på Arne, men som jag sa till henne- Ulla-Britta, jag kommer i första hand över till Gotland för att träffa dig och för att få en egen semester *bara* med Tomas. Det var det bästa jag kunde få tyckte jag, att få ro om varandra och få träffa sin super vän Ulla-Britta, det räckte för mig. Sedan att vi var på ön när det var hundutställning såklart man tog med sig hundar. Jag har aldrig ställt ut på ön tidigare *ler*

Nåväl.........................
Resan började på fredagsmorgonen och vi reste tidigt på morgonen, men inte så tidigt att vi skulle träffa på Herr Grävling, fast jag var rädd att han skulle dyka upp igen. Så man satt på spänn att något skulle inträffa till båten.

Resan gick bra fram till båten och då fick jag upplysningar av min vän att det fanns rabatt att få genom denna resan som jag inte visste, så jag hörde mig för när vi "checkade in" och vi fick resan billigare *LER*


När vi kom fram till färjan så rastade vi av hundarna på en gång och så fick dom sträcka på benen liksom vi själva. Kan tala om att det kändes jättekonstigt utan barn, bara vi två och hundarna. UNDERBART!!!!

 

Det var så mycket folk och hundar på båten, men super roligt var det att se så många hundar på en gång vid en färjeterminal.

Vi hade bokat platser i den förliga salongen tror jag det heter och det var underbart att sitta i lugn och ro och njuta av resan. Vi gick ner varje timme till bilen för att titta til hundarna.

Kommentarer
Postat av: Sandra Karlsson

Bra skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-04 @ 04:03:43
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0