Burrrrrrrrrr...........

2009-02-14 @ 09:55:50
Fy så kallt det blev idag!!

Jag fick gå upp lite tidigare idag även om jag hade sovmorgon! Det var så att Tomas skulle jag idag och eftersom Arne har blivit mer husse hund nu än tidigare så skriker han och piper för att han vill alltid följa med husse när han klär på sig jaktkläderna. Gisses, vad Arne låter!!!

Så för att inte väcka hela huset med barnen som sover så måste jag gå upp och ha koll på Arne, för han hade ändå väckt mig ändå. Imorse så hade vi -14grader!!!

Fy så kallt!!!

Nu så har utefåglarna fått mat, katterna sitt och hundarna lika så. Vi har varit ute och kylan bet tag i min näsa rejält på en gång *ler* Men det är trots allt fint väder.

Undrar hur mycket Tomas fryser nu ute i skogen???? Ja, det är ju förståss själv valt, men ändå!!
 Tomas har den orangefägade möss kepsen.
Dom har ändå trevligt eftersom det är ett gäng som jagar och dom har väldigt trevligt vid sina jakttillfällen *ler*

Ja, själv har jag kört igång tvättmaskinen, torktumlaren, burit in mer ved för att hålla värmen!

Så nu blir det snart att dricka lite kaffe *ler*

Lite annat också....................

Vi har en väldigt bra grannsämja här och på vinter så går vi mest i ide, ja vi träffas lite nu och då ändå, men inte som på våren, sommaren allra helst och på hösten, ja då pratar vi med varandra så mycket mera för alla är ju ute då och gör något på tomterna. Dock har vi inget kafferep eller skvallerpress här ute, dom flesta har djur också av något slag som hästar, hundar, katter och ankor.

Det som är lite konstigt och ändå humoristiskt är att med två grannar delar vi på sophämtningen, så jag håller i notan och ber om få pengar när det är så dags att betala sophämtningen.
Sedan delar vi med en annan granne slamtömningen, systemet är så här ute!

Så igår skulle jag lämna pengar för slamtömningen och som vanligt så byter vi några ord med varandra, vi har det ganska mysigt här ute *ler*
Frun i grannens hus, pratade med mig om sjukvårdande frågor eftersom jag jobbar ju inom sjukvården. Det lät inte bra för grannen och jag sa till henne att hon skulle kontakta husläkaren elelr närakuten på måndagen, senast.

Lite senare under gårdagskvällen så ser jag hur lysen tänds på grannsgården vilket inte är vanligt och jag fattar ingenting först, utan funderar hur i all världens dagar någon kunde ha sådana strålkastare på hela tiden. Sedan fattade jag och min familj att det var ambulansen!!!

Håller verkligen tummarna för henne, att allt går bra.

Tänk vad vi ändå trots allt bryr oss i varandra och hjälper varandra!! Det kallas grannsämja!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Hoppas det går bra för grannen!

Ha en riktigt härlig Alla Hjärtans Dag!

Kram Sussie

2009-02-14 @ 10:53:51
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Ulla-Britta

Hoppas det gått bra för grannen! Det är en trygghet att ha bra relation till grannarna. Både om det händer något och när man åker bort. Då kan man lite på att de har lite extra koll om det kommer mystiska människor som smyger runt och inte ser ut att höra hemma där. Vattna blommor och ta in posten är det också bra att ha grannar till:-)

2009-02-14 @ 19:08:55
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Gazton

Hoppas verkligen att det gått bra med grannen. Matte kunde inget annat än att nicka när hon läste erat inlägg. Hon sa så åt grannen här om dagen, det är som i en myrstack. På vintern kryper alla in och sen när våren kommer så kommer alla ut. Enda gången man i princip ser någon granne är om dom skall åka iväg, kommer hem, skottar, hämtar ved eller är ute på en promenad. Lite tråkigt på vintern

2009-02-15 @ 01:42:34
URL: http://gaztons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0