En snabbis, fika och hem igen

2009-02-20 @ 16:12:51
Först så åkte jag in en sväng till Vänge för att hämta paket, därefter lämnade av dottern till en kompis och sedan tanka bilen i stan och därefter gjorde jag något som är lilte hemligt eftersom sonen fyller år på måndag *fniss*
Detta tog mig bara en timme från start hemma och var klart med allt detta på en timme, men bilkörning i laglig fart!!

Sedan umgicks jag med dom underbara små gosig hundarna Saga och Betty. Saga blev så glad och hon hoppade jämnfota hela tiden. Hon nästa rev ner mig av glädje........... eller var det så jag uppfattade henne bara- en önskedröm *skratt*

Nåväl, så blev dom väldigt glad över att jag kom och innerst inne så blir man ju själv väldigt glad när någon uppskattar ens besök! Jag dök ner på golvet och gosade med dom båda men den som var närmast och var mera påträngande, det var Saga, så Betty stackarn fick liksom inte komma så nära, men jag fixade detta så båda fick känna pussar och kramar *ler*

Sedan fikade jag med dottern, väldigt gott Thé och en god kaka till!! Vi pratade i lugn och ro, så gott det gick för Saga och Betty ville gärna vara med på ett hörn *ler stort*

Efter vår fikastund så skulle hundarna ha sin mat och jag skulle handla.
Väl på mataffären så ser jag två stycken personer som jag känner igen, det var för väldigt länge sedan då dess två personer mobbade mig på en arbetsplats!! Gissa om min argsinta känslor kom fram, så jag undvek dom och jag såg hur dom tittade på mig, men dom fattade nog inte att det var jag. Kan säga att dom var inte sig lika, men dom shoppade tillsammans fel del av staden.

Dom som har mobbat mig genom åren glömmer jag aldrig och jag skulel aldrig underkasta mig för dessa, det är jag för stark för!

Nu har jag kommit hem, lassat in en hel del kassar in till köket och packat upp varorna! Hat tagit en fika med ytterligare Thé och sitter nu här framför datorn.

Sköt om Er!

Vi skall titta på finalen på Spåret ikväll och det sägs vara det sista programmet, synd i sådana fall!! Det är lärorikt och en gissningslek här hemma på vem som kan gissa rätt först, om man ens kan gissa rätt *ler*

Kram till Er alla!

Kommentarer
Postat av: mickis

vilken mysig dag...

Förstår att mormor var favvo för vovvarna...



ang mobbning.. BRA att du blivit stark & vägrar låta dig nedslås... Tänk att barn/ungdomar & vuxna inte kan fatta bättre än att göra en oskyldig person illa.. Jag fattar det inte & jag är sååå emot mobbing & tror inte det kan upphöra om man inte tar fram det i offentligheten.. För i tysthet växer mobbning men i det öppna så förminskas det... & ofta förändras... Vad tyckte dessa kvinnor det fanns för anledninga att förstöra för dig..?



Hoppas du mår bra ikväll & kan sova gott!



kramar om

2009-02-20 @ 21:50:39
URL: http://mermickis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0