Sportlov och jobb inkl.läxor för en del

2009-02-16 @ 09:07:06
Ja ha, då var det måndag!

Inatt och imorgon så jobbar jag natt. Får se vad som händer då.
Så snart blir det av att sova för att vända på dygnet.

Ikväll åker jag som vanligt till Ridskolan med dottern, för dom skall rida halva tiden och halva tiden skall dom göra iordning allt vad som innebär att rida på häst, som sadla, tränsa, sitta upp, dra åt sadelgjorden och justera stiglädren, sådant kan ta tid för den ovane, men om man inte börjar att lära sig sådant så tar det ju längre tid att lära sig och man blir mer beroende av andra, så jag tycker detta är bra.


Självklart så finns jag precis brevid dottern om hon behöver hjälp, för det är större hästar och hon är mindre då är ju allt så mycket svårare.

Barnen har sportlov, fast sonen tror jag skall plugga en hel del, för det var mycket på gång vad jag förstod.
Så vi får se vad veckan har att erbjuda!

Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Å det är nästan så man önskar sig tillbaka till den tid när man stod och frös i ridhuset...eller sprang så värmen blossade. Vilket som var värst vet jag inte...eller hur man nu ska se det.

Härligt var det hur som helst och väldigt nyttigt för barnen. Det är bra att de får veta hur det går till och inte bara tror att man kommer till en ridklar häst varje gång! Snart klarar hon allt själv och då startar tjatet om en egen häst! Eller det har kanske redan startat :-)

2009-02-16 @ 22:28:35
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Gazton

VA! har era barn redan lov, min lillmatte har först nästa vecka. Hoppas vi får se henne någonting i alla fall, men hon skall väl bara vara med sin kille. Hästar ser vi då och då, grann barnen har ett antal + att vi har turridnings hästar som kommer förbi då och då.

2009-02-17 @ 09:48:53
URL: http://gaztons.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0