Här kommer lite bilder *ler*

2009-01-12 @ 08:55:23
Ja, nu har jag lite tid innan jag skall till jobbet *ler*
Börjar kl.14.00, men om man skall ha en parkeringsplats så måste man vara ute i god tid för att få en sådan.
Akuten börjar kl.12.30 och Centraloperationen börjar kl.11.30 om inget är ändrat och det bnetyder ju att dom flesta har ju redan kommit till sjukhuset och parkerat sina bilar och ingen har åkt ifrån jobbet, så kl.14.00 är en dålig tid att börja på för man får antingen åka i så god tid som möjligt för att få en parkering eller så får man chansa och komma eventuellt försent, vilket man inte vill.

Imorgon börjar jag kl.6.45 igen och har man jobbat kväll dagen innan, så tycker jag att det är väldigt jobbigt att bara hem och vända på kudden för att åka på nytt igen. Men det är bara denna vecka som jag jobbar dag och idag kväll för sedan jobbar jag endast natt *ler* Skönt!!!!

Saknar akuten, samarbete och flexibiliteten! Allting har ju en fördel och en nackdel, så är det ju med alla jobb! Mitt nya jobb som jag endast jobbat på i 3 dagar, har en trevlig personal, men som undersköterska så jobbar man inte ihop med sin sjuksköterska- detta har man tvistat om länge på avdelningen, sjuksköterskorna vägrar att gå ut i vården och jobba med oss undersköterskor. Det är kanske lite annat på natten, vi får se.

Akuten har läkare runt hörnet kan man säga, vilket inte min nuvarande arbetsplats har på samma sätt. Det är så två olika världar dessa två!! Det är en omställning och en stor sådan för min del.

Nyår har varit och min pappa fyllde 65år då.
 Vi åt och umgicks hela kvällen med teater inlagt i schemat! Trevligt!

Dagen efter den 1januari var mer en slappar dag för oss alla, Micke o Cecilia och vår familj som bor hemma Tomas, Oskar och Matilda o jag förståss tog det lugnt.

 Kvällen kom och ljusen tändes i fönstren och på bordet, dock inte här!

  

Dagen är den 2 januari 2009! Här försöker man tränga sig ner i den lilla hemgjorda lådan som är egentligen gjord för dvärgpinchern Saga, här skall dom stora hundarna försöka tränga sig ner i och som vanligt så sväller dom över, fast dom gillar lådan skarpt *skratt*

  Hundarna älskar att få vara nära oss och gärna vid köksbordet eftrsom det trillar ner lite godsaker lite nu och då härifrån *ler*

 Här är det den 3 januari 2009 och vi har som vanligt mysigt med ljusen och trevlig samvaro.

 Som sagt så försöker hundarna tränga sig ner i den lilla bädden oavsett hur små eller stora dom är *skratt*
 Söta Emma våga sig upp på köksstolen och jag hann ta en bild på henne. Hon brukar sova ibland på köksbordet, men så fort vi kommer in i köket så hoppar hon genast ner på stolen, för hon vet så väl. Dessutom så är ju våra katter och hundar väldigt bortskämda med att få lite skinka eller annat från bordet, men dom får aldrig ta själva utan vi serverar åt dom *ler*

 Det är den 4 januari 2009 och vi beger oss på en hundpromenad igen, denna gången går vi mitt på dagen för det är så hiskelligt kallt!! På morgonen denna dag hade vi 16 minus grader och ingen ville gå ut, inte ens katterna. Mitt på dagen blev det så varmt till hela 11 minus grader och då gick vi rundan. Fy bövelen va kallt!!!

  
Även fast vi har klätt på oss rejält, så fryser Matilda och Tomas hjälper till att fixa hennes sjal för ansiktet. Det är full mundering, med allt vad det innebär.

  

Det var ändå behagligt när solen trängde igenom med sina strålar i skogen.
   Hundarna brydde sig inget märkbart att det var så kallt, dom älskar att springa i skogen och dom ger gärna all sin energi till att springa, dock springer dom inte planlöst utan använder sin näsa och nosar på lukter- spårar i skogen.

 Som sagt så var det fullt ös!
  

   

Jag kan tala om att efter skogspromenaden var det skönt att komma in i värmen!!!

I förrgår så trimmade jag våra 3 hundar och det gick faktiskt väldigt bra, vilket det inte har gjort på mycket länge *ler*
Så nu har vi nyfriserade hundar, det känns väldigt skönt!!

Igår var vi till min svärmor, Tomas mamma som fyller idag 79år. Vi gratulerade henne igår för att jag jobbar ikväll och dessutom så rider Matilda ikväll också, då kör storebror Oskar henne till ridningen. Tur att man kan hjälpas åt *ler*

Så vi kanske hörs imorgon kväll om jag inte är allt för trött *skratt*

Kram!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Härliga bilder! Det där med att en Springer trivs i en trång säng, det känner vi till.

/P

2009-01-12 @ 15:46:01
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Sussie

skrattar detsamma Tina! Var är bilderna på matten till de här vovvarna? ler

Härligt ser det ut på er promis oxå :)) Å va mysigt det är med levande ljus. Det är i alla fall en fördel nu när det är mörkt ute, man kan tända många ljus :))

Kram igen!

2009-01-13 @ 21:56:36
URL: http://www.kenneltwix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0