slagsmål på verandan imorse

2009-01-29 @ 07:53:46
Imorse, alltså tidigare än nu, så var jag i köket med hundarna och även Matilda var där också. Plötsligt så hör vi slagsmål på verandan av katter.

Vi har ju två katter, men dom brukar ju aldrig slåss så där och genast blev jag orolig om det var någon som var skadad och gick genast ut på verandan för att titta.
Naturligtvis så fanns det ingen katt kvar när jag kom ut, men jag lyckades locka in först Grynet- vår jaktkatt, såg lite haltande ut, men sedan gick det över.

Gav henne mera burkmat, eftersom detta hade just tagit slut. Ropade och ropade på Emma, hon kommer inte på inkallning som Grynet gör, utan tar mera tid på sig och ibland kommer hon inte alls.
Jag tog med mig kattmatsburken ut och lockande och lockade, men ingen Ems- som vi kallar Emma för.

Jag blev orolig och tänkte................... Kan det vara möjligt att våra två katter kunde slåss så, som aldrig brukar slåss. Däremot brukar Grynet tala om för Emma vem som bestämmer, men det är ju inte samma sak.
Detta slagsmål på verandan var ett rejält kattslagsmål med skrikande katter!!

När Tomas skulle starta bilen, så bad jag honom att försöka få in Emma och han lyckades.
Hon var inte heller skadad och normalt sett så brukar inte Emma vara på verandan, utan hon springer genast ut till vår skogsdunge och gömmer sig och spejar.

Troligen hade någon av grannkatterna kommit till vår veranda, vilket är numera väldigt ovanligt eftersom Grynet schasar bort alla katterna från vår tomt.

Hundarna var alldeles tossiga och ville mer än gärna ut för att se vad som pågick där ute. Hundarna vill ju ha mera koll på läget!! Kan tala om att snön och marken var noga genomsökt av hundarnas näsa. Inget slapp undan och dessutom så skällde hundarna till också för att markera att någon annan hade faktiskt varit in på våran tomt, vilekt dom aldrig brukar göra när våra katter går på tomten............................. så det måste ha varit någon grannes katt, hoppas inte att den är skada bara. Jag gillar inte när det uppstår blodvite!!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Usch, det låter så fruktansvärt när det är slagsmål. Hoppas ingen blev skadad!

Kram Sussie

2009-01-29 @ 16:54:25
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0