Badandet

2009-07-16 @ 20:01:32
Vissa hundraser är mer badbenägna än andra, men så finns det dom som frångår detta konceptet.

Vi har ju haft engelsk springer spaniel i över 25år och det finns någon av alla dessa hundar genom åren som har varit mera badgalen än de flesta.

Nu har vi ju skaffat oss en phaléne också och jag trodde i min fantasi att hon inte skulle bada något nämnvärt.
Men hon är ju mer badgalen än någon annan, ja det skall vara Arne då förståss som är mer badgalen, men Mallow älskar soldyrkarens paradis istället:)

Alla bilder är klickbara till större storlek.

  
Alice *ÄLSKAR* att bada och leker gärna och ofta med sin tennisboll!!!
  Alice har lätt för sig att kliva i barnpoolen och hon går i lugnt och fint.

 Alice leker gärna och ofta med vattnet, tittar och lär om vattnet, utforskar hur det fungerar liksom!! Alice roar mig till tusen!!!

   

Alla vet ju hur svårt det är att fånga en boll i vattnet, den åker ju ner under vattnet!! Alice gillar att trixa med bollen i vattnet och även utanför :))

   
Alice kan underhålla sig själv och även andra genom att göra en liten uppvisning som här, men också genom att lägga bolen vid fötterna så man skall sparka iväg bollen och hon hämtar den. Nu tror Ni att hon är jätte bolls fixerad, men så är inte fallet. Visst är hon road av detta med bollen men kan som sista bilden säger här att hon kan ligga ner och låta bollen vara.

Alice kastar upp bollen i luften, antingen kommer bollen ner igen eller så rullar den iväg en bit, Alice hämtar bollen och gör samma procedur igen eller bär bort bollen en bit, eller så kommer hon och nöter på vid mina ben och fötter så skall jag sparka iväg bollen, gärna när jag lagar mat i köket!! När man har minst med tid!

  
  Alice med och utan boll i vattnet!

 Sen kan även Alice relaxa i våran solsäng och titta på vattnet i poolen och även titta på bollen, så visst kan hon njuta av att vara lugnt!! Min underbara Alice!

  
Arne älskar också att bada och gör det gärna mera våldsamt, vilket gjorde att barnpoolen gick sönder när Arne hade rusat fram. Men barn poolen var bra annars, vi limmade det trasiga och det fungerade ett tag, när det nyu har regnat så himla mycket så lossnade bakstycket som vi hade limmat dit på poolen.

Nu är det ju inget bra väder än så länge så vi får se om det blir en ny pool för i år:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0