Hönsig

2009-07-09 @ 16:15:31
Ja, så kan man väl säga om mig!! En riktig höns morsa är man!

Jag är så rädd om mina barn och sambo och då blir man en riktig hönsmorsa när man älskar dom djupt!!

Saken blir inte bättre när man har jobbat på akuten och sett olyckor av olika slag och misshandel m.m, ja då förespråkar man om detta med säkerhetstänkande!!! Att förebygga och tänka före för en olycka kan komma snabbare än man tror.

Sonen har råkat ut för en mindre olycka med lillfingret, men en operation är nödvändig ikväll. Det var något med leden och muskelfästet i lillfingret. Olyckan blev av någon slags borr i arbetet på lastbilar, eftersom han är lastbilsmeck!

Han har fått antibiotika i förebyggande syfte eftersom det gäller leder vid operation men också eftersom det var en smutsig borr. M

Man säger i ordspråk att man kan spotta i en öppen buk vid operation, men du kan inte ens andas i en öppen led, för så känslig är leder för bakterier.

Så nu skall det bli operation och därefter skall han sover över på sjukhuset tills imorgon, sedan sjukskriven i cirka 6-8 veckor. Sonens bil hämtar vi ikväll och jag hämtar sonen i morgon för att senare åka till hans jobb för att hämta hem saker.

Ja, visst blir man orolig!!! Det är ju trots allt mina barn och dom håller jag väldigt kärt!!!

Strax blir det att ge hundarna mat och promenad m.m, när hundarna fått sitt så gäller det att hålla sig klar inför färden till sjukhuset.

Man vill ju aldrig att ens barn skall råka ut för något någonsin, utan klara sig helskinnade rakt genom livet!!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Ytterligare en gemensam nämnare; hönsmammor :))

Hoppas det går bra för sonen nu!

Kram!

2009-07-10 @ 00:35:19
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0