Att inte ge sig

2009-03-10 @ 14:33:11
Själv hade jag igår så ont i nacken att jag kunde knappt röra mig.

En värme anka kom på nacken och min största önskan då var att bli fri från detta elände.
Det var inte nackspärr utan som muskelfästet vid huvudet.

Jag hade så ont att jag var livrädd att knäcka till halsen llite till och göra allt värre. Fick en känsla som var obeskrivlig att ha så ont i nacken och den värken pågick först under natten innan och dagen och minskade lite igår natt till idag. Idag är det lite bättre, gudskelov!!

Visst är det konstigt att även om man har ont så strävar man att kämpa emot kroppens signaler och man kör på som vanligt, hur mycket kroppen en säger.
Min inbillning är ju som vanligt att det går över, man kan fortsätta och snart är man tillbaka till sitt "vanliga" liv som tidigare.
Min kamp fortsätter om detta och så igår när jag hade fått så himla ont i nacken mot huvudfästet, då bad jag bara om att få tillbaka det onda jag har i lederna och i musklerna för jag kan ju då trots allt röra mig mera än igår.

Låg som en padda, hade så svårt att göra något.

När man blir riktigt eländigt sjuk så vill man tillbaka till det som ändå inte anses vara helt okej, men man nöjer sig då med detta, medan man är inte bra men fullt kapabel till att göra saker så pressar man på.

Varför gör man så för????

För mig så är det för jag vill inte ge upp, gör jag det så känns det som ett misslyckande.
Ett misslyckande är som att acceptera läget och det tycker jag är livsfarligt!

Det är lite från mig just nu.

Kram till Er alla!

Kommentarer
Postat av: mickis

usch ja... jag vet precis vad du skriver om... är sååå spänd i nacke & mellan skulderbladen nu... Känns som huvudet inte riktigt orkar bäras upp av kroppen...



Krya på dig!



KRAM

2009-03-10 @ 18:07:04
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Ulla-Britta

Man behöver inte ge upp för att man erkänner sin smärta och försöker göra något åt det. Jag önskar jag inte gjort som du nu också gör utan erkände smärtan och såg till att få en bra smärtlindrig. Det går inte över hur mycket man än vill att det ska göra det ...speciellt inte när man gör som du och JAG gjort..bara blundar och kör på -tror det ska försvinna. Är väl ingen idé att jag säger till dig vad jag tycker du ska göra?! Du måste nog göra allt på ditt eget vis. Vi kvinnor är nog extra envisa och tjurskalliga...tror jag.

Ha det så bra och lägg katten där du har ont, det ska vara bästa värmedynan du har väl två nu eller...jag glömmer ju så snabbt nu för tiden.

Kram från mig som sitter ensam framför brasan. Rolf är på årsmöte.

2009-03-13 @ 19:31:15
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Sussie

Vill bara kolla läget.

Hoppas allt e ok och att ni får en trevlig lördagskväll.

Kram Sussie

2009-03-14 @ 16:41:34
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0