Här kommer överraskningen *ler*

2009-03-03 @ 08:55:04
Jag fick förfrågan om att se ut en hane till en av våra uppfödda tikar, som jag inte äger. Dom älskar henne högt och innerligt och ville så gärna ha en kull valpar på henne.

Så jag såg ut en hane och har varit lite av support till Iris matte och ägare *ler stort*, dessutom så har även hanen som var tilltänkt även en vän som jag känt en längre tid, så även hon Anna supportrade också till Iris matte Lilian.
Anna som äger hanen och numera pappan till valparna, har ägt Amanda och det är en kullsyster till våran gamle George.

Varken Anna elelr jag har fött upp George eller Amanda utan det har  Maine gjort och jag har alltid varit rädd om Georges blodslinjer eftersom dessa finns snart inte att få tag på!

Det har varit jätteroligt att få vara med att få utse en hane till en av sina uppfödda tikar och jag håller verkligen tummarna att dom- valparna blir riktiga godingar!!
Det är 3 hanar som är till Salu!! För den person som gillar jakt eller som vill verkligen ha en aktiv hund att jobba med!!!

 Här har vi mamman Iris till vänster och pappan Pixel till höger och pappan är även SU(u)CH, alltså svensk utställningschampion!!

Parningen ägde rum vid förra årets slut-2008 och det var första gången för både Iris och Pixel!!
Det blev 3 hanar och en tik, tiken skall stanna hos Iris och Lilian!

Ja, hanarna är nyfödda på bilderna som man kan se på www.lordcaalveerts.com och klicka dig fram till valpar.

Hane nummer 1 blev genast min favorit, han ser ut som George, vår älskade hane som vi ägde *varmt hjärta*

Iris är ju linjeavlad på George och med detta har vi förstärkt med Pixel som har även Georges syster Amanda i sin stamtavla. Dessutom så komplitterar dom varandra tror jag *ler stort*

 Iris skötte sig jättebra vid valpningen! En riktig duktig mamma är hon!!
Och jag är stolt som en tupp eller höna kanske eftersom jag inte är man *ler*

Kommentarer
Postat av: cecilia

vilket bra antal på valpar... skönt i dessa tider att de inte blev så många.

2009-03-03 @ 09:40:43
Postat av: IB Henriksen

J det var ena gulliga valpar inte som spinone ( ser ut som smågrisar) hoppas på fler bilder när dom blir äldre.. nyfiken på hanen som ger ut som Georg.



Kram

2009-03-03 @ 11:04:27
Postat av: Saga

Va kul :) Gulligt me bebisar.

Roligt att följa dem när man känner till linjerna.

Kram

2009-03-03 @ 13:12:52
URL: http://bullmamman.bloggagratis.se
Postat av: Pernilla

Åh så spännande och vad fina de är. Alla lycka från mej!

/P

2009-03-03 @ 16:32:58
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0