Valpar

2009-10-26 @ 11:48:25
Igår eftermiddag så var jag Tina och Matilda en snabbsväng till Carina med Bessie och valparna!

Så härligt att få se valparna och få lukta på dom!! Man blir så avundsjuk, jag vill också ha valpar, men inser att det är inte möjligt för mig, men är väldigt glad för att få ta del av Bessie och valparna nu istället!!!

Är så Tacksam för att Carina låter mig få komma så ofta och titta på valparna!! Som alltid så är jag mäkta imponerad över Bessies godhet och snällhet! Vilken underbar mamma hon är Bessie!

Det skall sägas att valparna ligger i köket med mamman Bessie och det finns en 3årig tik som är av rasen Australiensk Kelpie, tror jag det heter som dom har i arbetet med sin kor- vallning. Den tiken heter Eijla tror jag det stavas.

Det är aldrig några problem över huvudtaget mellan Eijla och Bessie utan här råder samförstånd och Bessie vaktar inte sina valpar utan Bessie är trygg med sina valpar och Eijla respektera allt. Här råder fullkomligheten av samförstånd mellan tikarna och valparna!

Bessie ger dessutom sin valpar grädde i tuttarna för här göds valparna som bara den!! Valparna är bara 2 veckor gamla och har precis öppnat ögonen och deras vikt är 1300gr för den stora hanen som är ljusare till färgen, sedan väger tiken som nu har fått ett namn till Fairytale och hon väger 1050gr och den minsta hanen väger nu 850gr.

Valparna går lite stappligt på benen och har fina bröstkorgar och man skulle kunna tro att den tjockaste hanen skulle bli platt i bröstkorgen eftersom den vägde så mycket från start, men dessa valpar är så snabba på benen och vilja av stål. Det är harmoniska valpar, inte för slöa och inte skrikiga heller, utan väldigt lugna valpar som äter, leker och sover numera!!

Jag kom när dom hade lekt och ätit så dom var trötta just då, tyvärr!

 Bessie med valparna!
  Sköna stilar dom har :)
 Stor hanen som ligger vid sin mammas tass!! Han utan namn!
Tiken heter Fairytale och lillkillen heter Fighter!

Hoppas vi ses nästa helg också och se hur dom har utvecklats sig då :) Härliga individer dessa valpar, men så har dom en underbar mamma och brås på- Bessie!!!!


Tack för titten igen Carina!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0