Det blir för mkt att ta in:)

2010-12-15 @ 13:00:38
Det är så mkt som händer i mitt liv och med följer så även familjen med på ett hörn också här hemma. Jag har Fibromyalgi och nu har jag till slut accepterar att jag har detta och får lära mig att leva utifrån detta, men den skall inte få ta plats större i mitt liv än nödvändigt. Det finns dagar som är bättre och andra som är sämre. Jag har kampat om mig själv utifrån hur jag skall hantera min smärta och hur jag skall göra för att inte få mer smärta. Man får en massa nyttig information och verktyg som jag skall ha och använda för att bättre klara av ett liv med smärta och allt är en balans gång hela tiden. Det känns som denna stackars blogg stått stilla nu i evigheter, men det beror inte på att vårt liv har stått stilla utan det beror på min ork och jag har dessutom inget att förtälja eftersom alla dagar ser mer eller mindre lika dana ut. Jag och hundarna går ut och tar promenader under dagen, där emellan så äter vi och sover på nättern. Det har funnits stunder då jag har varit så himla sjukligt trött att jag somnat/nickat till lite var stans och ibland när folk har ringt till oss så har jag låtit full säger dom, vilekt jag inte har varit...... bara supertrött smo nerdrogad. Jag skriver fel i ord och i meningar och det stör mig egentligen, men jag orkar inte hela tiden rätta alla felen utan nu får ha överseende med detta. Hundarna mår bra och njuter till fullo och mer kommer dom nog att göra också allt eftersom tiden går. Vi har ju som bekant endast 3 hundar kvar, Arne, Mallow och Alice och vi har slutat med uppfödning. Först i början hade jag jättesvårt att ta till mig detta, jag som levt för detta med vår kennel, men med min Fibromyalgi så blev jag tvungen och allt eftersom tiden går så har jag förstått att min ork inte skulle klara av en kull valpar............. hur söta och goa dom än är. Valpar skall tas om hand och så skall valpköparna också göras, samt ställa upp vid rådfrågning och trimning, men detta orkar jag inte med och då skall jag heller inte ha någon valpkull om jag inte kan fullfölja detta med valpköpare, rådgivning och trimning. Så i början så sa jag att vi skulle göra uppehåll och återkomma när jag var bättre i kroppen, men har nu insätt att det blir inget bättre utan det blir till att acceptera istället. Däremot kan man ha hund och bara ägna sig till de man har och det är nog så viktigt!!! All denna process som jag nu har genomgått med allt som hör därtill att förlora allt du har i ditt liv som du själv trodde var ett underbart liv, för så såg jag på mitt liv... ett underbart liv hade jag med familj och hundarna samt kenneln och hundutställingar till idag har vi 3 hundar, knappt någon hundutställning för att jag inte orkar samt allt med min kropp som jag skall ta hänsyn till. Med detta så har det blivit en total förändring av ALLT för mig, det är som att lära sig gå på nytt............ allt måste förändras i minsta deltalj för mig, men det drabbar också även dom som bor med mig alltså min kära familj. Så jag måste ta det ännu lugnare än vad jag gör idag och inte skriva i bloggandet, utan fokusera istället på min familj och våra hundar.......... där skall jag lägga mitt krut och kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0