Av varje

2010-01-30 @ 09:45:47
Här kommer lite av varje *ler*

Jag har jobbat sedan den 7/1 med Data arbete, provat oss fram Arbetsgivaren- min chef och jag om hur det känns i kroppen med att jobba varje dag eller varannan dag, antal timmar etc.

Nu den kommande veckan skall jag på min sista vecka på Rehabilitering! Först gick jag i höstas 1 vecka Analysvecka och sedan i november så gick jag 3 veckor *tuffa* Rehabiliteringsveckor och nu blir det *knyta påsen veckan* som man brukar säga, den veckan som kommer där man försöker se om hur man har lyckats under dessa 2 månader och hur mycket bättre man har blivit i sin kropp.

Tycker läkaren att man skall göra en "Ny" sådan här period med 5 veckor till av Rehabilitering för att det skall öka chanserna till att bli ännu bättre så säger läkaren detta nu den veckan som kommer. DEt blir också mera klarar riktlinjer tror jag om vilket arbete som passar mig bäst, hur mycket procent skall jag jobba framöver etc.

Idag åkte sonen på kurs som skall vara i 4 dagar och sedan så kommer han att åka till nästa helg också på kurs. Skönt för honom att han får prova sina vingar.

Vi har köpt oss en ny dator som stått bara på bänken i väntan på den nya skivan "Uppgradering till Windows 7" som kom här i veckan. DEt blev dotterns lycka som hon har längtat!!!!
Så idag så blir det installation av ny dator med Windows7 och därefter lär man inte få en chans till den nya datorn då dottern skall spela Sims3 som hon har längtat att få spela!

Så vi får se när man får chansen till datorn nästa gång och förstå sig på den nya datorn. DEn här datorn är gammal och inkörd så denna kan man! Det kommer bli svårt i början, men man lär sig väl så småningom *ler* Den gamla datorn har varit alladels förlänge som vi har hela tiden gjort ändringar på och lagat, men nu så blir det nytt härligt!

Hundarna har det bra, njuter av snölivet och bilder kommer jag att ta på dom i snön m.m och uppdaterar senare när det blir lugnare och ledigt vid datorn igen!

Nej, nu skall jag föra över lite saker som jag vill behålla till min externa hårddisken innan allt går förlorat!


Kommentarer
Postat av: Ulla-Britta

Lycka till med din sista vecka. Jag hoppas du får chansen till extratid så du kan få "landa" ordentligt i vad och hur mycket du ska orka jobba.



Roligt med datorn, du skulle behöva ha en egen lite...önska dig en när du fyller år eller något liknande. Det behöver ju inte vara en med mycket plats, det kunde vara en för bloggning mm! Jag älskar min "lilla vän" som bara kan ligga i knät och som kan flyttas med överallt.



Ha det så bra du kan! Kram

2010-02-04 @ 22:12:32
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: IB

Jo tänker faktiskt på dig när jag sälv sitter och pickar på min blogg. dels din situation, dels hur det skall lösa sig, dels på ditt enormt stora hjärta när du hjälpte mig att starta min blogg, dels hur fins underbara hundar jag köpt av dig, dels vilken underbar familj du har..



Önskar dig allt gott nu framöver. det är du värd och du vet att jag verkligen menar det. Du skall bara veta hur mkt det betyder för mig med bloggen..att kunna skriva av sig..nu har jag skrivit om min mentala kollaps och börjat på mobbinghistorien..del 1 klar och anrt publicerar jag hela historien.



Ja ja jag har en grej som hänger över mig..gardinerna..jag ska snaart



Khjaam

2010-02-06 @ 22:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0