Varför?

2010-01-11 @ 15:39:54
Varför skall Alice tjafsa för när det gäller sina behov om man säger så???

ÄR det kallt så förstår jag att det inte är så kul att göra sina behov utomhus i -20grader eller där omkring!
Men när grannen låter eller "bara" är ute så är det svårt att kissa eller om det låter något så är det svårt *hmm*

Dom större hundarna har fattat poängen att snabbt göra sina behov för att slippa frysa och snabbt få komma in igen, men inte Alice! *hmmm*

Vi traskar i kylan och jag fryser och blir "smått" irriterad på Alice att hon inte kan sansa sig och fokusera sig på att kissa t.ex. Ibland har det gått 4 timmar och jag VET att Alice är kissnödig, men vi kan vara ute i en timme för att inte hon kan fokusera sig  och sansa sig!!!!! *Grrrrr*

När hon väl har fokuserat sig och lugnat sig så är hon så kissnödig så hon sitter länge och väl och blinkar med ögonen som "Gud vad skönt det var att få kissa" och då har man gått ute i en timme för att få henne at kissa!!!!

Alice är en sådan som kan ge skenet av att hon inte är något kissnödig alls eller nummer två så att säga! Man tror att hon är klar för sin rastning, men så är inte fallet alls.


Risken är ju att Alice kan få urinstämma, urinvägsinfektion, förstoppning om hon håller på så här!!

När vi väl går där ute i super kylan, så får jag bara med RÄTT avvägning säga med bestämd ton, lagom glad och supportrande, lagom lockande men samtidigt lite avvisande mot henne.

Ja jag vet, det låter inte klokt att hålla på så här, men är jag för glad fokuserar hon på mig elelr vill gå in och är jag för bestämd så blir hon förtryckt och kuvar vid mina fötter, så här gäller att man får Alice att växa i sin roll ,men också att hon VÅGAR. Det är Skitsvårt kan jag lova när man fryser häcken av sig i -20grader att tänka logiskt och klart i alla lägen!!

Alice borde ju ha lärt sig nu vid detta laget hur man gör för att  slippa vara ute så länge när hon fryser om sina tassar, men icke sa nicke!! *Suck*

Så varför gör småhundar så här, att inte vilja göra sina behov när det inte passar????

Dom stora hundarna gör aldrig så här!!

 Och ändå så gillar Alice snö i massor mellan varven, så jag förstår ingenting kan jag säga!!

Kommentarer
Postat av: cecilia (dotter)

den där Alice (fniss).... Saga kissar ju precis utanför dörren, å de gör Betty oxå OM de inte är mörkt. För är de mörkt, så kan hon ju bara kissa under en lampa, eller där de är ljust. Dessa knasiga hundar (skratt). Tur att man älskar dom i alla fall. Men håller med om att man blir lite "lätt" hysterisk när man står där å väntar på att dom ska göra sina behov. kram

2010-01-12 @ 08:51:11
Postat av: Saadet

Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? Det skulle vara kul tycker jag :) Kraaaaaam!

2010-01-12 @ 17:36:40
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har Du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0